Проблемът с блокираните български тирове на турската граница продължава

15 Апр 2019 09:12

На българо-турската граница положението не е много по-различно от това, което беше вчера. Това заяви изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев пред БНР. Той посочи, че все още има тирове, които престояват на граничния пункт, но се очаква проблемът да се реши през следващите дни.

Припомняме, вчера стана ясно, че стотици български камиони са блокирани на ГКПП "Капъкуле". До ситуацията се стигна, след като преди дни турските власти въведоха допълнителен контрол и не пускат нито един шофьор да продължи, ако има неплатени пътни глоби или такси за територията на Турция.

От Министерството на външните работи съобщиха, че Генералното консулство в Одрин е готово да съдейства при оплаквания във връзка с новата система за плащания на ГКПП в южната ни съседка.

Очаквахме след въвеждането на тази нова система да бъдем информирани по-рано и всеки наш превозвач да провери на сайта какви глоби има и респективно да бъдат подготвени водачите, обясни Арабаджиев. Това обаче така и не случило. Той посочи и проблем с интегрирането на системата.

"Налице са много случаи, при които в сайта фигурира сума - да речем от 50 или 100 лири, а когато шофьорът отиде да плати глобата, му се казват съвсем други цифри - 2000-3000 лири. В крайна сметка, за да премине един шофьор, трябва да плати глобата", посочи Арабаджиев.

От генералното консулство на България в Одрин съобщиха, че до момента не са получавали оплаквания от български превозвачи, но са готови да съдействат при необходимост.

Арабаджиев подчерта, че турските превозвачи също осъзнават проблема и са на мнение, че проблемът е в интегрирането на самата система - понеже пътните такси се събират от други органи, а сега са прехвърлени към Министерство на търговията и митниците.

Той призова родните превозвачи да запазят всички документи при подобни случаи, за да може след това да се подаде обжалване.

Арабаджиев увери, че ще се настоява за решение на проблема както от министъра на транспорта, така и от министъра на икономиката.

Считаме, че и по дипломатически път трябва да се сезират турските митници, завърши той.

Камилски дол

Main Menu