Тайните клиенти на Томислав Дончев: 6 часа се чака за книжка в КАТ

20 Юни 2019 20:10

Шест часа висене на опашка в КАТ е най-фрапиращият случай за проблемите при обслужване в държавната администрация, на които се натъкнали изпратените на проверка в няколко структури тайни клиенти.

Това разкри на конференция днес Здравко Сечков от изпълнителя на наблюдението „СМТ България“ ЕООД.

„Имаме констатации за дълго чакане за предоставяне на услуга. В КАТ са най-фрапантните и тежки примери. В случая нашият заявител беше с номер 149 в 11.00 часа“, посочи той. „Най-дългото регистрирано време за получаване на услуга е в столичния КАТ за подмяна на свидетелство за управление на МПС - 6 часа“, заяви Сечков.

Въпреки отпадналата нормативна необходимост от предоставянето на определен документ, администрации все още изискват от гражданите да предоставят документ, вместо информацията да се движи по служебен път между администрациите, установила още проверката. Това се наблюдава по отношение на декларациите за придобити имоти, за свидетелствата за съдимост и за други документи.

Наблюдателите са проверявали и доколко любезни са служителите на гишетата. „Любезността и отзивчивостта към заявителя на услугата са субективни. Можем да попаднем на служител, който в този ден не е в добро настроение, но това не означава, че администрацията е нелюбезна“, коментира по този въпрос Здравко Сечков.

 

Наблюдаваните администрации са на централно, териториално и местно ниво. Има администрации, които работят значително по-добре, както и такива с пропуски. Не може всички администрации да бъдат под общ знаменател, е изводът на проверяващите. Те са следили доколко се спазват нормативните изисквания, доколко процесът за предоставяне на услугата е качествен, доколкото съществува обмен между администрациите и доколко гражданите се „товарят“ с предоставяне на документи, които не би следвало да се предоставят. Наблюдението е извършено между 19 април и 30 май в 13 администрации за 15 услуги, с 10 тайни клиенти.

Вицепремиерът Томислав Дончев даде срок до един месец за отстраняване на нарушения при административното обслужване на гражданите и бизнеса.

Main Menu