За 85% от учителите не е необходимо удължаване на учебната година

31 Мар 2020 09:01

 

Синдикатът "Образование" към КТ "Подкрепа" направи национално проучване за работния ден на учителите и директорите, и за отношението на педагозите към учебния процес. Изследването е свързано с подготовката и осъществяването на дистанционното обучение в образователните институции и с ползите от него, съобщиха от учителския синдикат, с председател Юлиян Петров.

В изследването са участвали повече от 2500 учители и директори от цялата страна, като в него са включени 6 въпроса.

Дължината на работния ден на учителя, включващ подготовка за дистанционния урок и провеждането на часовете, подготовката на материали и изпращането на учениците, организацията на обучението от разстояние от ръководствата на образователни институции, показва работен ден, достоен за уважение, коментират от синдиката.

Голяма част от педагогическите специалисти - 56 процента, са отговорили, че имат работен ден между 10 и 12 часа при дистанционното обучение, а 13,1 процента - работят над 12 часа. 25,3 на сто от учителите работят от 5 до 8 часа, а 5,6 на сто - работят 5 часа. От този резултат следва изводът, че учители и директори работят при огромно натоварване на ръба на своите възможности, като 94,4 на сто от учителите работи над "нормалните" за колективния трудов договор 8 часа, обобщават от учителския синдикат.

По този повод 84 на сто от педагозите чувстват огромна умора и прегаряне, като едва 15,3 на сто не чувстват умора, поради това, че преди това са имали изграден свой електронен облак и са били квалифицирани за работа в електронна среда.

42,6 на сто от учителите в дистанционен режим са преподавали нови знания още от началото на дистанционното обучение от 16 март, а 43 на сто - са започнали да интегрират новите знания след препоръката на МОН за това. Всички учители имат готовност да оценят и оформят годишните оценки на учениците.

48 на сто от учителите и директорите смятат, че дистанционният учебен процес е ефективен, колкото и нормалният, а други - 48 на сто отговарят, че е по-малко ефективен, като 4 процента от учителите смятат, че дистанционната форма е по-ефективна.

По въпроса за увеличаване на учебната година, учителската колегия сякаш е единна с 85 процента, които смятат, че засега не е необходимо удължаване на учебната година, защо това би обезмислило този огромен по времетраене и голям по значимост труд. Едва 9,1 на сто от учителите смятат за логично удължаването на учебната година.

На въпроса: "Коя според Вас е обективната оценка за ученика в четвърти клас?", 41,5 на сто от учителите отговарят, че институционалното оценяване на четвъртокласниците в училище е по-обективно, защото учителите познават и следят развитието на ученика. 43 на сто от анкетираните отговарят, че не е необходимо национално външно оценяване в четвърти клас, а 5,4 на сто от педагозите отговарят, че "малките" матури са по обективни, защото са външни.

"Изследването показва огромната мотивация на българските учители и директори, които направиха чудо при настройване на системата в дистанционен режим и сега всеки ден неуморно вършат подвизи в мирно време, за да получат българските ученици в този много труден исторически момент качествено образование и да завършат успешно учебната година", коментират от синдиката. /24chasa.bg

Main Menu