Строител на ''Струма'': Участъкът на магистралата е завършен през 2007 г. с Акт 15

26 Ное 2021 19:11

Инж. Мазнев каза още, че полагането е направено без фуга и всичко това е дало своите резултати. "Съгласно нормативните изисквания, това са вече 15 години, технически се налагат да се направят допълнителни напластявания, за да се осигури много дълга експлоатация. Съгласно строителните норми пътят е изпълнен на високо ниво", допълни той.

Относно участието му в строежа на "Струма" бившият шеф на Камарата на строителите заяви, че то е косвено: "Бях технически директор на група от фирми, една от която изпълняваше този обект - в определен период от време, който е почти преди завършването. Строителството започна, когато отчуждителните процедури не бяха приключени".

Според него мантинелата, в която се удари македонския автобус и загинаха 45 души, е била допустима съгласно тогавашните нормативи. "Мантинелата, която виждам, е тази, която ние сме сложили. Там катастрофа заради мантинелата не е имало. От 2 години има други изисквания", смята той.

Инж. Мазнев допълни, че пътят не е причина за катастрофата: "Ако има някакви пропуски, то те са в експлоатационното състояние - поддръжката. Могло е да се направят нови маркировки, много странно участъкът там е на много парчета с подновена и не толкова подновена маркировка".

Инж. Мазнев каза още, че полагането е направено без фуга и всичко това е дало своите резултати. "Съгласно нормативните изисквания, това са вече 15 години, технически се налагат да се направят допълнителни напластявания, за да се осигури много дълга експлоатация. Съгласно строителните норми пътят е изпълнен на високо ниво", допълни той.

Относно участието му в строежа на "Струма" бившият шеф на Камарата на строителите заяви, че то е косвено: "Бях технически директор на група от фирми, една от която изпълняваше този обект - в определен период от време, който е почти преди завършването. Строителството започна, когато отчуждителните процедури не бяха приключени".

Според него мантинелата, в която се удари македонския автобус и загинаха 45 души, е била допустима съгласно тогавашните нормативи. "Мантинелата, която виждам, е тази, която ние сме сложили. Там катастрофа заради мантинелата не е имало. От 2 години има други изисквания", смята той.

Инж. Мазнев допълни, че пътят не е причина за катастрофата: "Ако има някакви пропуски, то те са в експлоатационното състояние - поддръжката. Могло е да се направят нови маркировки, много странно участъкът там е на много парчета с подновена и не толкова подновена маркировка".