Комитова: Участъкът, на който стана катастрофата, не е магистрала. Няма и Акт 16

30 Ное 2021 15:31

Участъкът от магистрала Струма, на който стана трагедията с македонския автобус на фирма Беса транс, в който изгоряха 45 души, няма Акт 16. Това показва доклада за състоянието на пътя, който днес бе представен от регионалния министър Виолета Комитова.

"Участъкът няма Акт 16. А няма Акт 16, защото не са завършени отчуждителните процедури. Пак сме строили върху чужда земя", каза тя.

Проверката беше поискана след трагичния инцидент на 23 ноември.

"Катастрофата се случи на път Е-79 от км 287 до км 305 (когато е строен пътят), а днес е от км 0 до км 31, в участъка между селата Даскалово и Долна Диканя. Пътната агенция тогава е възложила пътния строеж. Строител е македонска компания. Историята на този път, като одобрен технически проект и издадено разрешително за строеж, започва през 2002 г.", заяви Комитова.

По думите ѝ през 2007 г. е изготвен АКТ 15 и отсечката е открита от тогавашния премиер.

"През 2013 г. този път няма габарити на магистрала и по проект той е с ограничение от 90 км/час. Не знам какво се случва, за да се вдигне скоростта на 120 км/ч. Не можем да твърдим, че тази скорост е причина за катастрофата, но пътят не отговаря за такава скорост", обясни Комитова.

Относно качеството на пътната настилка, регионалният министър заяви, че като грапавост тя е добра и е в много добро състояние.

"Маркировката е нещо, което се подновява периодично. Към датата на катастрофата има изпълнена само осовата линия, като имаме 6-месечно забавяне за изпълнение на маркировката. Средната линия при суха настилка е с допустими граници. Мантинелата, наречена "рибешка опашка", която е поставена през 2007 г., е отговаряла на тогавашните норми", допълни Комитова.

Министърът на регионалното развитие поднесе още веднъж съболезнования на близките на жертвите.

"Като първи мерки, които може да предприеме МРРБ, е да отстрани щетите по пътя, да завърши маркировката, да поправи мантинелата и да променим скоростта, с помощта на КАТ от 120 да стане отново до 90 км/ч.", каза още Комитова.

Според нея катастрофата с автобуса на Беса транс не е била при висока скорост и няма обяснение защо пожарът се е разпространил толкова бързо.