Желязков: Еврото е с повече предимства от която и да е друга бивша национална валута на страните членки

Желязков: Еврото е с повече предимства от която и да е друга бивша национална валута на страните членки

Националната информационна кампания за въвеждането на еврото в България от 1 януари 2026 година започва от Бургас днес, 2 септември.

Премиерът Росен Желязков коментира необходимостта от подобна кампания: „Националната информационна кампания не трябва да се ограничава в добре познати и изучени клишета. Тя трябва да бъде насочена към по-уязвимите групи, които са най-застрашени от възможни манипулации, възможни спекулации и заиграване с техните страхове. Тя трябва да се разгърне наистина като информационна кампания.“

По думите му колкото повече покриваме евростандартите, толкова по-добре ще функционира общият пазар на еврото.

„Във всичките си компоненти еврото има повече предимства от която и да е друга бивша национална валута на страните членки. Еврото е обща валута, тя не е чужда, която да приемаме. Близо 400 млн. граждани се разплащат чрез нея“, категоричен е министър-председателят.

„В момента живеем в едно море от информация. Най-много се инвестира в истината. Няма механизми, които някои наричат фактчекъри, които да откроят кои са фалшивите новини, кои са фантасмагориите, кои са откровените лъжи от истинската информация. Затова инвестирането в истината е скъпо усилие, и тук медиите трябва да са наш съюзник, защото те са призовани да поднасят истинската информация. Такива събития трябва да получават гласност. Въвеждането на еврото трябва да бъде планиран процес, който да не се развива стихийно, да не създава обществено напрежения и да не подклажда и поддържа обществени страхове. Пожелавам успех на организаторите – МФ, и успех на тази инициатива, която е инициатива на правителството и на БНБ“, каза още Желязков.

Novini.bg

Image