Приключи един особен телевизионен месец. Не за друго, а защото се появи още един кандидат за мястото на Слави и неговото шоу. След дупката, която се отвори в БиТиВи от 22:30, телевизията направи самостоятелен проект за вечерно ток шоу – “Шоуто на Николаос Цитиридис”. Наблюдавахме безпрецедентна рекламна кампания организирана като скрито сравнение на новия водещ спрямо Слави Трифонов и какви дойстойнства има, респективно Слави няма.
И какво се получи. Всеки има мнение дали му харесва или не. “Харесването” е субективно усещане. Но това субективно усещане формира обективната гледаемост.
И така какви са фактите. След сравнително добрия старт на първото издание, което е очаквано, защото е първо, реалността се появи на бял кон. А реалността е следната – с всяко следващо издание “Шоуто на Николаос Цитиридис” прави все по-нисък рейтинг.
Според официалните данни на ГАРБ, в категорията 18-49 години, а това е категорията по която се продават рекламите, шоуто на bTV прави следните рейтинги:
30 януари (четвъртък) – 6,68 %
31 януари (петък) – 6, 59 %
3 февруари (понеделник) – 6,12 %
4 февруари (вторник) – 6 %
5 февруари (сряда) – 5,76 %
И тук е скрит “ключа от бараката” – на какъв рейтинг продават bTV? Тоест каква гледаемост са гарантирали на рекламодателите. И гарантираната гледаемост е… 9%!
Тоест веднага след първото издание “Шоуто на Цитиридис” не изпълнява зададените параметри и рекламодателите са платили близо с 40% повече отколкото получават.
Веднага правя уточнението, че ГАРБ е агенцията, която мери bTV и вероятно данните са леко надути.
Ще ви го докажа с цифрите, които пък вади агенция “Нилсен”, това е агенцията, която мери НОВА ТВ.
Та по “Нилсен” рейтинга на шоуто на 18-49 е:
3 февруари (понеделник) – 2,9 %
4 февруари (вторник) – 2,5 %
5 февруари (сряда) – 2,9 %
Изводът, който е очеваден, е че Цитирдис за кратко време постигна равен рейтинг на …дъното.
Напомням, телевизия bTV продава на гарантирани 9% рейтинг за аудиторията от 18 до 49 години.
Затова най-логичният въпрос е струваха ли си милионите набутани в “Шоуто на БиТиВи-Ридис.” Ами – не. Сега телевизията ще трябва да компенсира рекламодателите някак си или да връща пари.
Следващият въпрос е – кога ще бъде спрян този неуспешен проект. Ако се има предвид, че е направен от самото най-висше ръководство на bTV, то те са в положението на прокуратурата по отношение на спазването на законите – трябва да санкционират сами себе си. Затова, според мен ще мъчат аудиторията и рекламодателите още време. Колко ще видим.
И за финал ще ви цитирам една от “смешките” на водещият Цитиридис, която обяснява написаното по-горе:
„bTV винаги са били дръзки. Продуцентите първо измислили името "Шоуто на Николаос Цитиридис". Направили лого с това име, изпринтирали фланелки с логото и чак след това започнали да търсят водещ.”
На който му е смешно нека се засмее.
Коментар на Факти.бг