Войната между зиковисти и тотевисти наподобява Вартоломеевата нощ

19 Окт 2022 07:51

 

С ироничен коментар в профила си в социалните мрежи излезе общинският съветник от ВМРО д-р Иван Црънчев. Пиперливият език на патолога бе провокиран след като от партийната централа на ГЕРБ под тепетата се обявиха против пробива при Водната палата и поискаха свикването на извънредна сесия на ОбС в Пловдив.

 

Ето какво написа д- р Црънчев:

„Очаква се внасяне на предложение в Общински съвет Пловдив за отлагане реализацията на вътрешната магистрала Панаир Пловдив-Чифте Баня. Същата ще доведе до тотален срив в биологичния часовник на популацията от гугутки и къртици по поречието на Марица, алармират зелени активисти (ДБ). На същата позиция са и фракциите на ГЕРБ, където поради зароденото им предизборно чувство за природосъобразност и екоактивизъм, войната между зиковисти и тотевисти наподобява Вартоломеевата нощ. А листата на дърветата покрай бул. "Марица-юг" все още носят полъх на местни избори 2023“

 

Потърсен за по-подробен коментар на горещата тема от деня д-р Иван Црънчев добави:

„Да не забравяме че града е наследство от многовековна история и фамозни реконструкции в идеалната градска част са практически неосъществими. Те могат да съществуват само в сферата на фантасмагориите в главите на ДБ симпатизанти и активисти. Имаме белите дробове на Пловдив в лицето на тепетата и коритото на Марица и именно там трябва да са насоките за развитие на зелената система. Отделно имаме един 16 декара парк в кв.“ Коматево“, който е само идейна скица поради политически търкания за пореден мандат за власт на отделни политически субекти. Градът е тесен за ризата, която му сключват пътните шевове, но именно инфраструктурните решения са начина това да се преодолее.

Не бива да забравяме и факта, че през дългото си съществуване мостът на Марица при Водната палата е единственият, който не е повдигнат над прекръстосващото го корито на реката и освен това в дългогодишната си история колело на водната палата не е съществувало. Това е единственият мост, който не е повдигнат и не може да се минава под него както са останалите мостове на Марица.
В самото му начало на създаване беше същински инженерен гаф, придобило позорният прякор „Кръговото на инженера“ или „ Фонтанът на инженера“.

Коментърът на д-р Црънчев не е изненада, още повече, че воеводите заявиха своята позиция по казуса отдавна.
„Дълго отлаганият инфраструктурен проект за пробива при Водната палата предизвика широка дискусия. Нещо повече, активисти и проксита на определени политически субекти в Пловдив си позволиха да употребят темата като лаици и откровени пенкилери.

Отвъд политическите пристрастия и явните предизборни похвати предвид наближаващия местен вот, от ВМРО смятат, че е важно пловдивчани да получат аргументирана и обоснована позиция когато подкрепяш даден проект, и да предложиш алтернатива и конкретни решения когато гръмко го отхвърляш.

 

ВМРО подкрепя проекта "Пробив на водна палата – транспортен възел на две нива за връзка на бул. "Цар Борис III Обединител“ и бул. "Марица – юг“, защото:

1. Проектът по същество не променя по никакъв начин коритото на Марица и не влияе върху екосистемата там.
2. Към настоящия момент булевард „Цар Борис III Обединител“ е най-натовареният в целия град по брой преминали автомобили на час. В пиковите часове стойностите на емисиите, които се отделят в резултат на престой на автомобилите е в пъти, спрямо това, ако трафикът бе поточен. Отделно количеството автомобили които преминават е сравнително константен в работни и почивни дни по часове.
Да, наистина конструкционно може да се дискутира липсата на левите завои като недостатък. От своя страна това пък довежда до редукция на трафика в този участък.
3. Развитието на нови тротоари е цялостна политика на общината а не само на участък 100х100 метра.
4. Кръстовищата на две нива са безспорен начин за овладяване на проблема с трафика, а амортизацията на съоръженията и качеството на изпълнение са обект на контрол. Нещо повече, Пловдив за първи път ще има кръстовище на две нива.
По принцип този булевард е проектиран да извежда цялото движение от север на юг и обратно, от магистралата към район „ Тракия“ и в обратната посока, а не да е пресичан от хиляди кръстовища. На това трасе трябва да има само две такива, на бул.“ 6 септември“ и на Сточна гара. Така е проектиран още преди около 50 години, преди 15 години пак си беше така. Затова трябва да няма леви завои. Да, конструкционно може да се дискутира липсата на левите завои като недостатък, но това своя страна това пък довежда до редукция на трафика в този участък.

 

Аналогично и бул.“ Васил Априлов“ трябва да изглежда по този начин след пробива под Централна гара- от автомагистрала „Тракия“ към „Кючук Париж“ и планината.
Необходими са вътрешни магистрали без излишни кръстовища. Необходими са, за да има по- малко задръствания. Когато бъде завършен транспортният възел при Водната палата и бул.“Марица ЮГ“. От „Скобелева майка“ ще се стига чак до район „Западен“ без светофари, а оттам по околовръстното и ще се излиза извън града за 15 минути.

Ето защо ВМРО ще настоява да се проектират и изградят още кръстовища на две нива на Сточна гара и на кръстовището на Аграрния университет. ВМРО ще настоява и за разширението на ул.“ Македония“ и тя да бъде продължена до пътя за с.Марково, защото след пробива под гарата ще се образува една голяма тапа в район „Южен“.“-се казва в официалното изявление на общинската организация на ВМРО в Пловдив.

Main Menu