Печат на тази страница

Люси Дяковска стана изкусителка в "Мария от Буенос Айрес"/снимки/

10 Ян 2019 21:25

 

Пловдивската опера пусна публиката зад кулисите на огнената опера-танго „Мария от Буенос Айрес“. Балетът и Люси Дяковска, която играе главната роля на танцьорката Мария, изиграха няколко сцени от бъдещия спектакъл, който ще бъде представен на 13 януари.

Сюрреалистичната опера ще бъде един фюжън от танго, поезия и класическа музика, разказващ за Мария, която, прелъстена от танго музиката, попада в подземния свят на Буенос Айрес. Това е една страстна история с библейска символика, в която сакрално и профанно се преплитат по неочаквани начини.

Внушителното сценично решение и огнената хореография са обединени от латиноамериканския инструмент бандонеон, който от съблазнителен „глас” в оркестъра се материализира в разрушително оръжие на сцената.

Историята ще имаме удоволствието да видим претворена през фантазията и погледа на режисьорката Веселка Кунчева, позната ни с повече от вдъхновяващите си театрални експерименти „Аз, Сизиф”, „Страх“, „Дама Пика”, „Вграждане” и др.

Зрителите изкуство получиха привилегирован достъп до светая светих – репетиционния процес. На техните въпроси отговориха част от изпълнителите и създателите - режисьорът Веселка Кунчева, диригентът Константин Добройков, хореографът Явор Кунчев, сценографът и дизайнер Мариета Голомехова.

Мария е желанието, любовта, страстта. В нея може да се намери всичко. Пътят за мен беше много интензивен., каза Люси Дяковска. Певицата каза, че дори не си спомня началото...толкова е вълнуващо. 

 

Ето какво е написал ерудитът и диригент на хора Драгомир Йосифов: "Само едно въображение, което е бароково в корените си, католическо във фундаментите си и бедняшки трескаво в проявите си, може да роди този странен плод. Въображение, развито при това върху още по-дълбоката основа на митовете, които сякаш са родили тази земя. Аржентина, Сребърната страна. Само едно подобно въображение може да сплете заедно богохулство и благоговение: да види невинно в една проститутка Дева Мария, влъхвите - в строителни работници и готвачи на спагети..." Поканена за постановката е известната театрална режисьорка Веселка Кунчева ("Вграждане", "Аз, Сизиф", "Дама Пика", "Последното изкушение на Христос"). В нейния екип са сценографката Мариета Голомехова, хореографът Явор Кунчев. Какво споделя в своята експликация режисьорката: "Признавам, че първият път, в който се сблъсках с творбата на Ферер и Пиацола, изпаднах в пълно отчаяние. Толкова много тъга, толкова много любов, толкова много нежност, и страст, и гняв, и вяра в живота, че не е възможно да ги приемеш наведнъж без да се взривиш, без да се преобърнеш целия, с душата - навън, а плътта - навътре. В процеса на анализ на текста и музиката, колкото повече навлизах в тях, толкова повече затъвах в мъгла от неразбиране и в същото време болезнено емоционално усещане. Осъзнавах, че подходът към тази творба е по-различен, но не знаех по кой път да поведа екипа си. Какъвто и път да поемех, стигах до пропаст. Връщах се отново и отново в началото. И отново, и отново се сблъсквах с нищото..."

 

Премиерата на танго-операта „Мария от Буенос Айрес“ от Пиацола е ще се състои на 13 януари от 19 часа в Дома на културата „Борис Христов“.

ПОСТАНОВЪЧЕН ЕКИП:

музика: АСТОР ПИАЦОЛА
текст: Хорасио Ферер

Диригент: Константин Добройков
Режисьор: Веселка Кунчева
Хореограф: Явор Кунчев
Сценография и костюми: Мариета Голомехова

Солисти: Люси Дяковска, Момчил Караиванов, Живко Джуранов
Бандонеон: Калоян Куманов
Оркестър, хор и балет на Опера Пловдив

Main Menu