Над 500 участници от креативната индустрия и медиите събра ФАРА 2022 в Пловдив

14 Юни 2022 10:12

 

Най-мащабният форум на креативната индустрия събра над 500 участници от страната. В рамките на 4 дни професионалисти от комуникационния бранш, представители на творчески професии, режисьори, продуценти, рекламодатели, маркетинг специалисти, медии се срещнаха в Пловдив, обединени под общата концепция „Гилдия“.
В традиция се превърна по време на фестивала провеждането на конкурси за креативни идеи. Сред тях и Saatchi Circle, които организираха съревнование на 3 отбора от млади творци. В тях дизайнери, копирайтъри и акаунти трябваше в рамките на 3 дни заедно да създадат и представят пред авторитетно жури своите проекти, като тази година брифът бе бира. С един от отборите се срещнахме по време на ФАРА. Вдъхновени от творческия процес, те ни споделиха идеите си. Отборът на Вени, Рая и Йоана реши за тяхната рекламна кампания фокусът да е Мета Вселената. Поставената им бе задача да привлекат 25 - 35-годишните фенове на бира. Нарекоха кампанията си „Мета ривърс“. Идеята им бе човекът да излезе от кибер пространството и затова заложиха на слогана: „Добре е да си тук. Наистина“. „Решихме кампанията ни е да е свързана с телефоните. Идеята ни бе, когато оставиш телефона си на хладилника, той да се отключва. И ако го вдигнеш, хладилникът да се заключва и да не можеш да го отвориш. Т.е. посланието е, ако искаш да пиеш бира с приятели, трябва да си оставиш телефона и да не го вдигаш. Разработихме проекти за телевизионна реклама и визуализация за банер“, сподели Вени, която е дизайнер на кампанията. В нейния отбор Рая работи като акаунт, а Йоана – копирайтър.
„Включихме се в този конкурс, защото искаме да се развиваме в рекламния сектор. Бих искала да бъда дизайнер и да създавам проекти на кампании с каузи“, допълни 22-годишната Вени Петкова. Тя е 3 курс в Националната художествена академия, специалност „Плакат и визуална комуникация“. Сред успехите на Вени е плакат за постановката „Цветята“ от Теодора Иванова – Додо на театър „София“, който е избран за победител в оспорван конкурс. Проектът на Вени е високо оценен от жури, председателствано от директора на театъра Ириней Констанстинов и режисьора Калин Ангелов.
В рамките на ФАРА комуникационни агенции демонстрираха постиженията си в 26 различни категории, сред които „Аудио-визуални форми и копирайтинг“, „Художествено оформление и дизайн“, „Дигитални форми и креативно използване на медиа“, „Кампании“ и др. ФАРА е и престижен форум за обучение с международни лектори и „сверяване на часовника“ с тенденциите в индустрията по света. Форумът представя най-добрите рекламни формати и кампании, създадени в България и реализирани в страната и в чужбина. За втора поредна година ФАРА бе домакин и на Медиен фестивал, който отличи открояващите се със стратегия и креативност медийни кампании. Фестивалът се организира от 22 години, а от 2016 г. се провежда в Пловдив. През 2018 и 2019 г. събитието беше част от официалната програма на Пловдив – Европейска столица на културата 2019.

Main Menu