Печат на тази страница

8 неща, за които не трябва да говорите на работа

14 Сеп 2020 16:42

На работното си място, общувайки с колегите, ние често споделяме информация за себе си, за своето семейство и приятели. Наистина, не е възможно без това да се създадат добри колегиални отношения и служебна атмосфера.

 

Но има такава информация и теми на разговор в службата, които могат да се отразят негативно приятелството на работното място и на вашата кариера.

 

Осем съвета за темите, които по-добре да използвате много внимателно или направо да избягвате в общуването ви с колегите: 

 

1. За вашите политически убеждения

 

Политическите пристрастия на всеки човек са твърде силно свързани с неговата личност, за да се обсъждат в работата. И ако не сте съгласни с нечии политически убеждения това може да промени вашето отношение към този колега, както и неговото към вас.

 

Хората изграждат своя свят върху идеали и възгледи, затова тяхното нетактично и нетолерантно обсъждане може сериозно да влоши климата в колектива.

 

2. Ако смятате някой колега за некомпетентен

 

Във всяка компания има некомпетентни сътрудници и всички наоколо да са наясно с това. Но ако няма възможност да се подобри ситуацията или да се уволни такъв колега, по-добре да не коментирате излишно въпрос с вашите колеги. Възможно е това да доведе до влошаване на мнението на вашите колеги за вас.

 

3. Колко пари изкарвате

 

Вашите родители вероятно са единствените хора в света, които искрено се радват да чуят колко пари печелите. Но ако повдигнете темата в работата си, реакцията на колегите ви ще е по-скоро отрицателна. Все ще се намери някой, който да смята, че получавате излишно много за това, което вършите и разпределението на възнагражденията в компанията е несправедливо.

 

А иначе, винаги има изкушението при разговор с колеги да научите кой, колко взема, но такъв разговор никога не води до добро за атмосферата във всеки колектив.

 

4. За това, че ненавиждате работата си

 

Последното, което вашите колеги искат да чуят, са оплаквате, колко сте уморени и как ненавиждате своята работа.

 

Това на първо място ще доведе да ви считат за ненадежден сътрудник, който не може да бъде пълноценен член на екипа. А и началниците не обичат нихилистите, които подриват моралния дух на колектива и гледат да се освободят от такива работници.

 

5. Какво правите в спалнята

 

Не е важно дали смятате тази част на живота си за увлекателна или обратното - за пълен провал. Тази информация най-добре да си остане при вас, не е подходяща за обсъждане с колегите.

 

Подобни споделяния може да предизвикат не само насмешки зад гърба ви, но даже някои да се сметнат за оскърбени. Затова прекрачите ли някаква граница по такива теми, рискувате да си създадете лоша репутация в колектива.

 

6. Какво си мислите, че другите правят в спалнята

 

Никой не иска да знае вашето мнение за неговия интимен живот. Затова никога не си струва да разпространявате информация и коментари за личния живот или сексуалните предпочитания на своите колеги.

 

И заслужено рискувате да получите етикет на клюкар и интригант.

 

7. За това каква бурна младост сте имали

 

Миналото ви може да значи много за вас, но това не значи, че сте длъжен да го изтъквате пред колегите си. Особено да ги занимавате с това какви грешки сте допускали или как бурно и приятно сте прекарали младостта си.

 

А може и да си навредите на кариерата, създавайки си репутация на човек, интересуващ се само от удоволствията и на който не може да се разчита.

 

8. За това, че си търсите друга работа

 

Когато говорите на своите колеги, че си търсите друга работа, това съвсем не ви помага.

 

Скоро ще напуснете колектива, но защо последните седмици да преминат в напрегната обстановка, тъй като колегите ви смятат вече за външен човек, с който няма да споделят приятелски отношения и деловите си планове. /money.bg

Main Menu