Договор за доставка на 800 полуремаркета е явление не само на българския, но и на европейския пазар. Още повече, че ще се доставят полуремаркета Krone, предназначени специално за интермодален транспорт.
Този проект за доставка на 800 полуремаркета е интересен не единствено с факта, че това е най-голямата сделка, сключвана досега в България за прикачна техника, но и с това, че ще повлияе на интермодалния транспорт не само в България, но най-малко и на Балканите и в Източна Европа, казва Георги Балтов, управител на CTE Трейлърс България.
За този голям проект водещата компания ПИМК избира фабрично нови стандартни полуремаркета Krone Profi Liner – New Generation, тип тристранна щора. Собственото тегло на всяко полуремарке е 6368 кг, а присъединителната височина към лафета е 1085 мм. Този модел е със специално усилен под с два бима, които са по целия под на полуремаркета и са разположени така, че при товарене колелата на електро или мотокара винаги са върху единия бим и по този начин няма толкова голяма амортизация на пода и на самите плоскости. Полуремаркетата, поръчани от ПИМК, са с удостоената с няколко награди система Multilock, при която са включени товароукрепващи позиции на всеки 100 мм. Осите са производство на Krone с въздушно окачване и спирачната система е Wabco. Производителят дава 6-годишна удължена гаранция за тези оси, която е без ограничения в пробега в рамките на Европейския съюз.
Стоманените части на полуремаркетата са обработени с пясъкоструй, катодно покритие, предпазващо от корозия – CDC, и цялото шаси е прахово боядисано и изпечено при висока температура, което осигурява дълготрайно покритие срещу ръжда. Затова е логично, че заводът производител Krone дава 10-годишна гаранция срещу пробивна корозия на шасито.Предназначени за интермодален транспорт
Конфигурацията на полуремаркетата на ПИМК е тип huckepack P400, т.е. тя е с дизайн за товарене и разтоварване за работа с транспорт на вагони, включително и за преминаване през тунели. Идеята е ПИМК да използва тези нови полуремаркета, като тегли товарни влакови композиции със собствените си локомотиви. Новопоръчаните полуремаркета могат да се използват за железопътен транспорт при височина на вагонната платформа до 980 мм.Полуремаркетата имат т. нар. ILU код, който се генерира от международна система и по него се идентифицира кой е собственикът на самото полуремарке при товаренето му на вагоните. Това е нещо различно, което го няма при стандартните полуремаркета и според Георги Балтов българският пазар трябва да е запознат с тази система, защото интермодалният транспорт е транспортът на бъдещето.
Всичко най-ново и модерно
Поръчаните 800 полуремаркета са най-новите и модерните и имат всичко необходимо за интермодален транспорт и освен това моделът Profi Liner 5 e предпочитан модел за интермодалния бизнес на европейските лидери в този вид транспорт, подчертава Георги Балтов.
Ето и един пример. Полуремаркетата за ПИМК, доставяни от СТЕ Трейлърс България, са с внедрена Krone QR система за сканиране и проследяване на документи чрез мобилно устройство, която система беше представена през септември на последното изложение IAA Transportation 2024 в Хановер.„Проектът е от изключително важност на европейско ниво и ние от СТЕ Трейлърс България сме изключително доволни, че ПИМК проявиха интерес и се довериха на Krone. Напоследък Krone се радва на голям интерес в България. Според мен причината е, че виждат надежден партньор в лицето на CTE Трейлър България като представител на Krone, при това не само в търговския екип, но и като наличност на резервни части и като гъвкавост на компанията при удовлетворяване на клиентските нужди“, споделя със задоволство Георги Балтов.