Всички текстове и изображения публикувани в PlovdivskiNovini.com са собственост на „Джи Ел Медия Груп”
plovdivskinovini@gmail.com
С много емоции премина обучителният ни курс за толерантност и приятелство с учениците с два трети класа на ОУ „Васил Левски“ в с. Рогош, Пловдивско. Старши експертът Ранно детско развитие Цветелина Ганева и социалните работници Стела Александрова и Маргарита Чернева от Центъра ни за обществена подкрепа „За Деца и Родители“ се постараха учениците да получат допълнителни знания, свързани с емоционалната интелигентност и алтернативите за справяне с агресивното поведение, изграждането на позитивни взаимоотношения и толерантност помежду си, както и да научат повече за себе си и за съучениците си.
Педагозите от училището се свързаха с нашите специалисти с молба да споделят с децата, на база на своята експертиза, повече за подходящите и приемливи начини чрез които можем да изразяваме чувствата си, така че да не обиждаме или нараняваме другите и да бъдем по-толерантни към различията помежду си.
Още в самото начало на срещите от обучението изготвихме заедно с учениците групови правила за работа. А за да ги запомним всички по-добре, се запознахме с тях чрез няколко игри-упражнения. Най-интересна за децата бе дискусията ни заедно за най-добрите приятели и за качествата, които трябва да притежават те. Ето част от споделянията на децата за приятелите:
Самотата е един от най-често срещаните проблеми, които се наблюдават в днешното „дигитално детство“. Колкото по-рано започнем да изграждаме атмосфера на толерантност за нашите деца, дадем им поле за изява, чуем тяхното мнение, толкова по-рано можем да предотвратим бъдещи прояви на агресия под различна форма. Важно е децата да могат да разпознават различните емоции, както своите, така и тези на другите, за да могат да изграждат позитивни отношения, екипност, сътрудничество.
Нямаме търпение да чуем и какво мислят по теми, свързани с емоционалната интелигентност, децата от по-горните класове. Очаквайте продължение….
п.с. Всички имена са заменени с измислени, за да запазим в тайна истинската самоличност на децата.