ВМРО е за пробива при Водната палата

07 Окт 2022 13:49

 

Дълго отлаганият инфраструктурен проект за пробива при Водната палата предизвика широка дискусия. Нещо повече, активисти и проксита на определени политически субекти в Пловдив си позволиха да употребят темата като лаици и откровени пенкилери.
Отвъд политическите пристрастия и явните предизборни похвати предвид наближаващия местен вот, от ВМРО смятат, че е важно пловдивчани да получат аргументирана и обоснована позиция когато подкрепяш даден проект и да предложиш алтернатива и конкретни решения когато гръмко го отхвърляш.
ВМРО подкрепя проекта "Пробив на водна палата – транспортен възел на две нива за връзка на бул. "Цар Борис III Обединител“ и бул. "Марица – юг“, защото:
1. Проектът по същество не променя по никакъв начин коритото на Марица и не влияе върху екосистемата там.
2. Към настоящия момент булевард „Цар Борис III Обединител“ е най-натовареният в целия град по брой преминали автомобили на час. В пиковите часове стойностите на емисиите, които се отделят в резултат на престой на автомобилите е в пъти, спрямо това, ако трафикът бе поточен. Отделно количеството автомобили които преминават е сравнително константен в работни и почивни дни по часове.
Да, наистина конструкционно може да се дискутира липсата на левите завои като недостатък. От своя страна това пък довежда до редукция на трафика в този участък.
3. Развитието на нови тротоари е цялостна политика на общината а не само на участък 100х100 метра.
4. Кръстовищата на две нива са безспорен начин за овладяване на проблема с трафика, а амортизацията на съоръженията и качеството на изпълнение са обект на контрол. Нещо повече, Пловдив за първи път ще има кръстовище на две нива.
По принцип този булевард е проектиран да извежда цялото движение от север на юг и обратно, от магистралата към район „ Тракия“ и в обратната посока, а не да е пресичан от хиляди кръстовища. На това трасе трябва да има само две такива, на бул.“ 6 септември“ и на Сточна гара. Така е проектиран още преди около 50 години, преди 15 години пак си беше така. Затова трябва да няма леви завои. Да, конструкционно може да се дискутира липсата на левите завои като недостатък, но това своя страна това пък довежда до редукция на трафика в този участък.
Аналогично и бул.“ Васил Априлов“ трябва да изглежда по този начин след пробива под Централна гара- от автомагистрала „Тракия“ към „Кючук Париж“ и планината.
Необходими са вътрешни магистрали без излишни кръстовища. Необходими са, за да има по- малко задръствания. Когато бъде завършен транспортният възел при Водната палата и бул.“Марица ЮГ“. От „Скобелева майка“ ще се стига чак до район „Западен“ без светофари, а оттам по околовръстното и ще се излиза извън града за 15 минути.

Ето защо ВМРО ще настоява да се проектират и изградят още кръстовища на две нива на Сточна гара и на кръстовището на Аграрния университет. ВМРО ще настоява и за разширението на ул.“ Македония“ и тя да бъде продължена до пътя за с.Марково, защото след пробива под гарата ще се образува една голяма тапа в район „Южен“.