Дани Каназирева, кандидат за кмет от СЪЮЗ ЗА ПЛОВДИВ: Кметът незабавно трябва да иска среща с Министерството на транспорта и НКЖИ за Бетонния мост

07 Окт 2019 09:02

Милиони левове  изтичат в  скъпи и неефективни улични ремонти, но и досега в  Пловдив все още няма нито едно ново кръстовище на две нива. Много от улиците и булеварди си остават  с разбита настилка не само в периферията, но и в центъра. По-голямата част от  водопроводната  и канализационна мрежа е амортизирана. В разширяването на пътната инфраструктура не се инвестира. Липсва  ясна и обективна картина на състоянието на подземните комуникации, както и на координация между институциите.

Нови пътища  при  двусменен режим  на работа

За нас от първостепенно значение е да се промени подходът  в изпълнение на проектите, а именно чрез:

  1. 1.Безкомпромисен контрол на качеството и спазването на сроковете по договорите със задължителен двусменен режим на работа.
  2. 2.Изграждане на специално звено, с представители на всички експлоатационни дружества и телекомуникационни компании, за да има координация и съгласуване на проектите им.
  3. 3.Задължително изготвяне на краткосрочна и дългосрочна стратегия, които да определят кои са най-неотложните ремонти и къде се налага изграждане на нови пътни артерии
  4. 4.Анализ и ревизия на цените, на които се възлагат ремонтите на улици и тротоари в Пловдив. Няма да се съгласим с ненужно огромните суми, които плащаме за инфраструктура.

От кои  основни проекти започваме

На първо място  -  пробив  на Водната палата и изграждане на кръстовище на две нива  между бул. „Марца –юг“ и „Цар Борис  III Обединител“. Колелото  създава огромни задръствания  и превърна моста на  Марица в паркинг. Няма европейски град с река, в  който  двата  крайбрежни  булеварда  да не бъдат скоростни за бързо изнасяне на коли  без светофари. При нас всичко е обратно. Реконструкция и разширение на  бул.  „Марица-север“, който в момента представлява трудно проходима  квартална уличка.

В „Южен“ инфраструктурата е в плачевно състояние, а това вече е най-големият район. Необходимо е да се започне от реконструкцията на ул. „Даме Груев“ и бул. „Александър Стамболийски“, както и с продължението  на бул. „Македония“. Задължително  трябва да се довърши разширението на  Коматевско шосе.

В район  „Западен“  една от задачите е да се изгради продължението на бул. „Свобода“ и да се свърже  с бул. „6-ти септември“. Това е един от районите, който  расте и се застроява  с бързи темпове, а инфраструктурата не е пригодна за ползване. От голямо значеине е изграждане на подлез  „Модър – Царевец“, за да се свържат  районите „Западен“ и „Южен“.

Имаме готовност да изготвим пълен анализ за състоянието на вътрешнокварталните улици и тротоари, а също така  краткосрочна програма за най-неотложните ремонти и дългосрочна програма за развиитето на пътната инфраструктура в  рамките на четири години.

Категорично считаме, че Бетонният мост трябва да бъде запазен при реализацията на проекта за модернизацията на ЖП възел – Пловдив.  Престъпление ще бъде, ако се допусне събарянето на това важно пътно съоръжение. Общинското ръководство незабавно следва да потърси среща в представителите на Министреството на транспорта и НКЖИ, за да спре  планираното премахване на моста.

                            Откъде ще дойдат средствата

Бюджетните средства в Община Пловдив са достатъчни,  ако бъдат управлявани целесъобразно и без завишаване на цените с цел някои да си прибират големи комисионни. Собствениците на автомобили  внасят годишно в градската хазна  над 20 млн. данък МПС. За един мандат това са 80 милиона. Тези пари  са достатъчни за  подобряване на пътната инфраструктура  и реализирането на  много сериозна стратегия за развитието й. 

 

Купуването и продаването на гласове е престъпление!

Main Menu