Георги Колев: Статуквото има интерес да насажда апатия и отвращение. Хората не виждат значение от собственото си политическо битие

09 Окт 2019 20:40

Пловдив ще има нов кмет. С какво Георги Колев ще е новият и различният избор на пловдивчани?

 

Различавам се по всичко от останалите кандидати. Като започнем от бизнес портфолиото ми, опитът ми като адвокат и стигнем, че един кмет трябва да не мрънка и да се оплаква и т.н. Нямам очаквания да съм професионален кмет. Нямам очаквания и да съм домоуправител на Пловдив, но аз имам очакванията да съм мениджър на града, функция, която изпълнявам в живота си.

 

Г-н Колев, как ще направите Пловдив по-различен град за живеене?

 

Това ще стане, когато Пловдив се обедини с тези, които ще му помогнат да просперира. Това означава да разширим границите на града и приберем индустрията, която ни се полага. Трябва да си върнем социалните и икономически привилегии - електротранспорт, урбанизацията на река Марица, намаляване на данък МПС, нормални заплащания на детски ясли, построяване на нови детски градини и т.н. Ако това не се случи, няма Пловдив да е проспериращ и добър град за живеене.

 

Може ли да превърнете Пловдив и в индустриален град, а да не е само една туристическа спалня?


До 1986 година Пловдив е бил индустриален център. Тогава без никакви аргументи Общината е разделена на три, след което Пловдив става най-малката община в страната. Това е голяма несправедливост към гражданите и бизнеса. Истината за икономическия бум на Пловдив е друга. Ние сме се превърнали в спалня на работниците на заводите в Общините Родопи и Марица. Тези инвеститори плащат данъци не в Пловдив. Тези две общини трябва да бъдат към Пловдив. Ако инвеститор дойде в Пловдив, то ние го препращаме в другите общини да прави завод. Не е справедливо, не е хубаво. Градът страда!

Най-големият конкурент на бизнеса на "Индустриална зона Тракия" е държавното предприятие "Индустриална зона". То се опитва в момента да отклони бизнес от ИЗТ и да се конкурира с Пловдив. Парадоксът е, че Пловдив не е включен в националните индустриални зони. Трябва да се питат управляващите за това. Каква е причината?

 

Казахте, че статуквото се е окопало в управлението, как пловдивчани и вие ще се преборите с това?


След 30 години демокрация, Ние се намираме в ситуация по-страшна от 1989 година. Обществените настроения са: апатия, разочарование и аполитичност. Преди имаше един стремеж на хората към очаквания и промяна. Българите гласуваха, защото вярваха, че това ще промени държавата. Сега е точно обратното. Хората са отвратени и ни управляват отвратителните. Сега статуквото има интерес да насажда апатия и отвращение. Защото вместо да гласуват стотици хиляди пловдивчани, то гласуват 30 000 жители на Столипиново. Пловдив се управлява от политическо малцинство , гласуват около 120 000 избиратели. Това е така, защото се насажда апатия у хората. Те са убедени, че и да гласуват, то нищо не зависи от вота им. Хората не виждат значение от собственото си политическо битие. Това е краят! От тук насетне идва нихилизмът!

 

Г-н Колев, Вие сте общински съветник, които разглежда и гласува бюджета на Пловдив. Няколко кандидата споменаха, че бюджетът на града няма събираемост, а Общината е в лошо финансово състояние. какво е вашето мнение?


Уважаемите кандидати и хабер си нямат от бюджет и изработването му. Пловдивският бюджет е с добра събираемост. Данъците и таксите се плащат от пловдивчани. Бюджетът е малък, защото Пловдив облага само жилищата на хората. Един бюджет на Варна е с 120 млн лв вътрешни приходи. Целият бюджет на Пловдив е 320 млн лв, но той няма как да е колкото на Варна, защото трябва да се обложат бизнес и гражданите с по-високи налози. Ние облагаме само жилища на граждани, такси и услуги, които Общината извършва. Събираемостта на Пловдив е добра, а Общината има и пари по сметките си. Друг е въпроса, че парите на Пловдив стигат той да оцелява. При тази доходност е трудно Общината да се развива.

 

Казвате, че проблемите с презастрояването в града са все по очебийни, как може да се справите с този проблем?

 

Проблемът е един от основните на града. Искам да се въведе принципа: "Каквото взимаш - връщаш.". Ако стана кмет, ще искам от всеки строител, които започне да строи, да компенсира "липсата на въздух" с направата на детска площадка или спортна площадка. По този начин инвеститорът ще покаже, че е съпричастен към района и гражданите. Разбира се няма как да ги принудим да правят това, но ще направим така всеки пловдивчанин да знае, кой е откликнал на този призив и кой не! Презастрояването е процес, който ще продължи в Пловдив. Гъстотата на населението в града се доближава до тази на големите европейски градове - Мюнхен, Виена и други. В Пловдив живеят 3700 души на кв.км, а Мюнхен е 4300 души на кв. км. Всеки трябва да си представи, какво ни предстои. Пловдив няма терени да се разшири. Ние презастрояваме границите си до дупка!

 

Как ще се справите с транспортният хаос и паркирането в Пловдив, които са следствие от презастрояването?

 

Двата проблема са огромна тема за Пловдив в следващия мандат. Те са свързани с презастрояването. Колкото повече хора, толкова повече и коли. Нуждата от места за паркиране, паркове и зелени площи ще се увеличи. Когато съчетаем гъстотата на населението в Пловдив, разкопаването на целия район Северен, заради водния проект, пробива под Централна гара, премахването на Бетонния мост, то тогава за пловдивчани ще настъпи Апокалипсис.

Бетонният мост се оказа една интересна тема в Общинския съвет, където се взе решение за ПУП, който да запази съоръжението. Мина след големи дебати. Сега в откритата на 19 септември поръчка от НКЖИ се задължава изпълнителя да премахне Бетонния мост без да го възстанови. Моят въпрос към държавните институции е "Кой реши това?". Никой не каза, че го махат. Сега Пловдив трябва да си търси варианти. От това ще страдат жителите на район Южен, които трябва да свикнат с транспортния хаос.

 

Проектите Модър-Царевец и пътната връзка Южен-Тракия стават стратегически за следващите управници на Пловдив...

Проектът Модър - Царевец е изключително належащ в последните 12 години. Аз съм го обсъждал още със Славчо Атанасов. Дали Модър - Царевец и пътната връзката Южен Тракия ще се направят, знаят само една шепа хора в Пловдив. Лошото е, че те не казват. Дебат няма, или той става само чрез медиите. Парадоксът  на тези избори е, че гражданите искат решение от несистемните играчи, а не от тези, които са системни играчи. Защо се страхуват да излязат и да кажат, че има проблем. Същото е с обединението на Общините Марица и Родопи с Пловдив. Всички се правят, че тази тема не съществува. Повдигнах темата и стана масовост по нея.

 

Редица европейски градове са социализирали своите реки и печелят от тях. Защо река Марица не е приоритет на управлението на Пловдив и е оставена да буренясва?

 

Ще припомня една идея преди време. Трябваше река Марица да бъде дадена на двама бизнесмени да управляват социализирането й. Господ запази Пловдив, това да не се случи. От тогава няма движение в тази посока. Няма европейски градове, които да не са интегрирали реката си. Тя е източник на удоволствия.

Урбанизирането на река Марица може да превърне зоната в друго прекрасно място за рекреация, като се изградят заведения, детски площадки, зони за стрийт фитнес, велоалеи, увеселителни паркове, места за плажуване, кътове за отдих върху стотици декари в града.

В Пловдив има един друг проблем. Нашата река се замърсява от отходните канали на половината съседни общини. Река Марица е богатство, с което малко европейски градове могат да се похвалят. Ако тази река бъде урбанизирана по начин, по който ние предлагаме, тя ще се превърне в най-голямата рекреационна зона на града. Няма да има такъв тип преживяване в България, като ще черпим опита от – немските, френските и испанските градове. Ако се поставят основите за социализацията на река Марица, това ще предизвика огромен инвеститорски интерес, ще отвори хиляди работни места за огромен обем от време. Това са хиляди декари земя, които при правилна организация могат да се превърнат в прекрасна зона за рекреация с всякакъв вид атракции, които биха могли да държат пловдивчани в централната зона, без да се натоварва градът с 365 дни заетост.

 

С тепета се случва същото, като изключим Трихълмието. Каква е вашата визия за Младежкия хълм, Бунарджика, Сахат тепе и Стария град?

 

Пловдив няма митница, плажове, концесии, ски писти и министерства.... Единственото, което имаме е една река, тепета и късче история, което няма цена. Това което прави Пловдив уникален, европейска столица на културата, най-стария жив град в Европа са тепетата.

Тепетата са естествените оазиси на града, но ние така и не обръщаме нужното внимание на тях. Те са гербът на Пловдив и могат да се превърнат в притегателен център за отдих и забавления за пловдивчани.

За тях трябва да има специално управление, екип и дирекция. Специални хора трябва да ги почистват и озеленяват. Зоните за пловдивчани, които бяха изградени по времето на социализма бяха занемарени и унищожени. За възстановяването им се трябва много работа и промяна в ОП "Паркове и градини", което не си върши добре работата и това се вижда във всички зелени зони в районите на Пловдив.

 

Купуването и продаването на гласове е престъпление!

Main Menu