Костадин Язов: Мога да променя район Южен!

18 Окт 2019 15:30

Костадин Язов е роден на 3 март 1977 година в град Рудозем. Средното си образование получава в Техникума по механотехника в гр. Пловдив. Продължава обучението си в ПУ „Паисий Хилендарски“, където завършва инженерна физика с две специалности: „Атомна и ядрена физика“ и „Лазарни техники и технологии“. Магистър е по „Макроикономика“ и по „Сигурност в публичния и частния сектор“. На 5 юли 2009 година е избран за народен представител в 41-вото Народно събрание от 16-ти Многомандатен избирателен район Пловдив-град. Преди това е собственик на строителна фирма. През 2013 година защитава публично дисертационен труд на тема „Рискове и заплахи за информацията в съвременната среда за сигурност“, в резултат на което му е присъдена образователната и научна степен „доктор по дипломация и сигурност“. С Решение на Съвета на директорите на „Български Енергиен Холдинг“ ЕАД от 29 януари 2015 г. е избран за зам.-председател на Надзорния съвет на „Електроенергиен Системен Оператор“ ЕАД.

 

Г-н Язов, до 2015 година бяхте районен партиен шеф на ГЕРБ и винаги сте постигали най-добрите изборни резултати. Как виждате вота в Южен?

Изборите ще бъдат със същите резултати, но може и да са по-добри, както резултатите които постигнахме през 2014 година. Тогава нашите резултати в Южен бяха по-добри от на Област Бургас. Все пак това се определя от предлаганите идеи. Освен това съм забелязал, че хората не вярват на лозунги, а на реални неща, които могат да се случат в дадено населено място. Българите вече могат да преценят, кое е реално изпълнимо и кое не. Все пак функциите на районния кмет са пряко зависими от кмета на Общината. Районният кмет получава парите и финансирането на проектите от голяма Община.

 

Как оценявате предишното управление на Южен, след мандата на ГЕРБ?

Район Южен не се управлява зле, но може администрацията да не е достатъчно мотивирана да работи бързо и да се случват нещата в рамките на един мандат. Ръководството се е постарало, но въпросът е, докъде са им стигнали възможностите. Моята идея е, че трябва да покажем на жителите на Южен, че можем да подобрим и развием района. Със сигурност ще разгледам идеите на г-н Инчев и ще реализираме най-добрите. Искам да променя нещата. Имам амбицията да развивам района. Знам и мога да работя със законите, което ми дава шанс да доведа нещата до край.

 

Г-н Язов, Район Южен ли е най-изостаналият район в Пловдив?

Район Южен е много интересен квартал. Това не е само „Кючук Париж“, а и кварталите Коматево, Остромила, Беломорски и Южна промишлена зона. Това го прави най-големият район в Пловдив. Той е гъсто населен и живеят над 100 000 души. Това прави проблемите осезаеми. Има проблем с паркирането, движението през уличната мрежа, малкото детски площадки и т.н. Всичко това се набива на очи на всеки жител. Ако сравним с район Тракия, който е проектиран с големи булеварди и междублокови пространства. Там проблемите ще станат, когато се застрои всяко пространство.

 

Кои са най-големите проблеми в района?

Проблемите са ясни за всички. Район Южен трябва да се разглежда, като територия и връзка с останалите райони. Заключен е между два булеварда - Кукленско шосе и Коматевско шосе, - които се свързват с други два булеварда Никола Вапцаров и Александър Стамболийски. Последният дори не е булевард, защото е изключително тесен. Трябва да се направят допълнителни връзки като ул. Даме Груев, Кукуш и други. Трафикът за излизане от квартала е съсредоточен в Коматевско шосе, Бетонният мост и надлез Родопи. За това се получават и тези задръствания на трите места, което затруднява гражданите преди работа и след нея. Трябва да направим и други връзки , да разтоварим сегашното движение. Например между бул „Александър Стамболийски“ и „Остромила“, където са необходими поне две хубави връзки). Трябва да се работи по изграждане на Южната тангента, свързваща квартал „Прослав“ с кварталите „Остромила“ и „Беломорски“.

 

За следващите четири години ще се справите ли с тези проблеми, както и със стартирането на транспортните връзки - Модър-Царевец, връзката Южен-Тракия и пробива под Централна гара?

 

Връзката Модър-Царевец е интересна. Държавното предприятие НКЖИ са направили всичко, което е по техния проект. Сега остава Община Пловдив да направи съпътстващата инфраструктура и пробива под ж.п. линията. Всичко опира до финансиране и бърза работа от изпълнителя. За да не предизвикаме транспортен хаос ще трябва да изградим Южната тангента, за да може част от автомобилите да бъдат изведени от Южен. Започне ли реконструкцията на бул. Александър Стамболийски трябва да бъде направена тази тангента. Все пак това ще доведе до увеличаването на задръстванията.

 

В район Южен уличната мрежа е в доста лошо състояние. За четири години ще има ли сили администрацията да оправи част нея?

 

На вътрешно кварталните улици трябва поне тротоарите да се оправят. При един разговор с живеещи в района на Събота пазара се оплакаха, че ул. Гоце Делчев от 1960 година няма тротоари. Тя се оказва основна при преминаването покрай училище "Братя Миладинови" и Събота пазара. Тези вътрешни улици не са проектирани за сегашното натоварване. Натоварването преди е било от два до десет автомобила на ден, а сега е десетки пъти повече. Ремонтирането на една улица би струвало сериозна сума на районната администрация. Все пак ще се опитаме да направим програма, която да по-добри състоянието на улиците. Не искам, когато преминават коли да хвърчат павета от пътната настилка. Каквито ситуации има по улица "Даме Груев", която е приоритетна и ще бъдат направени, защото е и част от транспортна връзка.

 

Може ли в Южен да се изградят паркове, културни средища и къде бихте направили?

 

Това зависи от желанието на жителите. Аз имам една кауза, за която няма да спестя сили и това е превръщането на читалище „Христо Ботев“ (бившето кино Въстаник) в модерен културен център. Сградата му е паметник на културата, читалището е с традиции, но трябва да се инвестира и преобрази целият район около него. Заедно с прилежащите пространства, близостта на залата за репетиции на ансамбъл „Тракия“ и със зони за паркиране там може да стане модерно културно средище. То ще е атрактивно не само за хората от квартала.

Зелената система е свързана с местата за паркиране. Сега много автомобили са паркирани в зелени площи. Трябва да направим паркинги и да възстановим старите междублокови пространства и паркове.

Искам да изградим още един православен храм в Южен, но той трябва да е в кв. Остромила. Като зони за масови прояви може да се оформят сегашните физкултурни салони на училищата и пространствата около тях. Може така да се направят, че в даден салон да се съсредоточи баскетбол, а в друг волейбол, а в трети борба и т.н. Така младежите ще могат да изразходват енергията си.

 

Проблемът с паркирането как може да се реши?

На места, където има възможност може да се направят многоетажни паркинги. Проблемът с тях е, че обслужват само района около тях. Ще търсим терени и финансиране.

 

Казахте при представянето си, че Южен е все по-предпочитан от младите хора. Това води и до проблеми с местата в детските ясли и градини, както и училищата?

 

В район Южен има 10 детски градини и 4 ясли. Три от детските градини са подблокови. Трябва да ги изведем от там и да ги настаним в типови сгради, с големи помещения, с двор, а не децата да се извеждат от блока да играят на съседни детски площадки. Предвиждат се две детски градини - на бул. "Александър Стамболийски" и в двора на ОУ "Стоян Михайловски". с това може да отговорим на нуждите на гражданите в тези части, които бързо се застрояват сега.

Възстановяването на училищните бази е другият ми приоритет. Няма нужда засега да се строят нови училища. 12-те, които са в района са достатъчни, ако се ремонтират базите им и те поемат още ученици.

Main Menu