Печат на тази страница

Манол Генов: Достъпът до обществен транспорт е в криза след десетилетие нехайство, диспропорции и схеми на властта

26 Окт 2021 14:22

 

Десетки общини из държавата са в сериозна парализа на достъпа до обществения транспорт, пловдивски регион не прави изключение. Драстично редуцирани графици, системни загуби, превозвачи прекратяват договори, след като са в кризата им калкулира системни загуби, хората не знаят как да стигнат до съседния град или кога ще се върнат в селото си. След всичко това държавата трябва решително и отговорно да се намеси. Това заяви кандидатът за народен представител от „БСП за България“ на 17 МИР, Пловдив област, Манол Генов, след поредица негови срещи с хора от бранша.
Трите мандата на ГЕРБ начело на държавата създадоха порочни практики на фаворизиране на едни за сметка на други субекти в бранша. Това пролича както в законодателните решения на доскорошното управление, така и в публичните процедури години наред. Хората недоволстват из цялата страна, в пловдивски регион е същото, след като пандемията буквално наряза на парчета голяма част от общинските транспортни схеми- съкратени курсове, отказ от пътуване, порочно субсидиране без опции за контрол, корупционни схеми, категоричен е Генов. Ако някой има смелост, нека преброи колко нови конкурси за наемане на транспортни линии текат за пореден път из държавата в момента и всичко това е, защото държавата няма отношение към сектора и проблемите му. А това означава и към пътуващите хора, младите, пенсионерите, груповите пътувания, работещите в други градове и дори области.
В платформата на БСП в сектор „Транспорт“ ние държим да има най-сетне адекватно съвременно синхронизиране на разписания в националната транспортна схема, това е т.нар. вътрешна транспортна свързаност. Не знам какво прави десетилетие вече ИА “Автомобилна администрация“, но очевидно транспортната политика и услуга не й е приоритет, каза Генов на срещата с превозвачи в региона на пловдивска област. Ние в БСП сме категорично настоятелни за изцяло нов Закон за движение по пътищата, в който безопасността на движение да е основната философия, е не обслужен каприз, за да се покажем на хартия пред европейците. Винаги съм бил непримирим към хаоса и огромните рискове, които републиканските пътища носят с компрометираната си хоризонтална маркировка, съмнителни обезопасителни съоръжения, лошите ремонти, след които следват ремонти на ремонтите на ремонтите. Околовръстното на Пловдив в южната му част е повече от крещящ пример вече за цялата страна. А се погълнаха десетки милиони, и без контрол, и без процедури, и без последствия, подчерта кандидат-депутатът Генов. Още по-сериозна е кризата с междуселищния обществен транспорт в малките общини и до отдалечените населени места. Този ангажимент не може да бъде просто делегиран на общините, без инвестиции, без система за контрол, но и без стимули за коректните превозвачи, допълни той.
Аз съм убеден защитник на ангажимента, че отдавна е време да се доизградят и обновят максимална част от компонентите на републиканската пътна мрежа, така че те да бъдат реални връзки в регионите, а не пътища сами за себе си, водещи донякъде. Цялата тази държавна политика в сектора на транспорта не е самоцелна, а е важна част от цялостна политика и в туризма, и в регионалното развитие, и в екологията. Защото читаво изградени републикански пътни отсечки са и реална превенция на рискове срещу наводнения, свлачища, горски пожари. Всички сериозни проблеми, които превозвачите поставиха пред мен на срещите ми тези дни ще бъдат повод за мои и на колегите ми социалисти инициативи за нужните законодателни промени. Възможността за нормално, достъпно, безопасно и с ясно разписание придвижване на хората е възлова част от всяка сфера на живота- да отидеш на лекар, на работа, да си студент, пенсионер или младо и многодетно семейство. Време е да е и грижа на управлението на държавата ни, обобщи след срещата кандидат-депутатът. /Манол Генов е под номер 102 в листата на БСП за България за 17 МИР, Пловдив област/.

Main Menu