Има две версии за начина, по който Георги Аспарухов става собственик на колата
Фаталният автомобил „Алфа Ромео“, с който Георги Аспарухов загива на 30 юни 1971 година заедно с Никола Котков и качен на стоп военен, е бил изключителен лукс. За да си го позволи, Аспарухов е инвестирал дългогодишни спестявания.
Когато националите се класират за световното първенство в Мексико през 1970 година, им раздали по 1200 долара и футболистите полудели от радост. До този момент не били виждали толкова много пари накуп.
Първият автомобил на Гунди бил син „Мерцедес“, който струвал 1200 долара. Алфата я взел за 2200 долара, като продал мерцедеса на вратаря Георги Каменски, а останалото доплатил с премията от Мексико. Твърди се, че автомобилът с регистрационен номер СГ 9999, бил с развалени спирачки още когато Гунди го купил. Затова намекна пред БЛИЦ и бившият съотборник на Гунди в Левски – Стефан Павлов, известен като Фифи Перото.
От снимките на горящата кола се знае само, че това е Alfa Romeo Giulia GT. Но коя модификация е – не е ясно на 100 процента.
Като най-вероятни изглеждат модификациите 1300 GT и 1750. Има дори още по-смели и супер конкретни предположения: Giulia GT Veloce 1750.
От интервю с Бончо Дунев, един от най-добрите рали състезатели по онова време в България, става ясно, че „колата е била конфискувана на „Калотина“ от италианец“. Чрез връзки Гунди успява да я откупи.
Дунев казва, че тя е била „почти неизползвана“ – само на 20 000 км, със 120-160 к.с. мощност, което за времето си е равно суперспортен автомобил.
Освен версията за покупката с парите от премията за Мондиал`70 има и друга, която гласи, че луксозният автомобил е купен чисто нов от „Кореком“ със съдействието на Ангел Солаков и други силни хора в държавата тогава.
изт. blitz.bg