Как Гунди се сдобива със смъртоносната „Алфа Ромео“?

Как Гунди се сдобива със смъртоносната „Алфа Ромео“?

Има две версии за начина, по който Георги Аспарухов става собственик на колата

Фаталният автомобил „Алфа Ромео“, с който Георги Аспарухов загива на 30 юни 1971 година заедно с Никола Котков и качен на стоп военен, е бил изключителен лукс. За да си го позволи, Аспарухов е инвестирал дългогодишни спестявания.

Когато националите се класират за световното първенство в Мексико през 1970 година, им раздали по 1200 долара и футболистите полудели от радост. До този момент не били виждали толкова много пари накуп.

Първият автомобил на Гунди бил син „Мерцедес“, който струвал 1200 долара. Алфата я взел за 2200 долара, като продал мерцедеса на вратаря Георги Каменски, а останалото доплатил с премията от Мексико. Твърди се, че автомобилът с регистрационен номер СГ 9999, бил с развалени спирачки още когато Гунди го купил. Затова намекна пред БЛИЦ и бившият съотборник на Гунди в Левски – Стефан Павлов, известен като Фифи Перото.

От снимките на горящата кола се знае само, че това е Alfa Romeo Giulia GT. Но коя модификация е – не е ясно на 100 процента.

Като най-вероятни изглеждат модификациите 1300 GT и 1750. Има дори още по-смели и супер конкретни предположения: Giulia GT Veloce 1750.

От интервю с Бончо Дунев, един от най-добрите рали състезатели по онова време в България, става ясно, че „колата е била конфискувана на „Калотина“ от италианец“. Чрез връзки Гунди успява да я откупи.

Дунев казва, че тя е била „почти неизползвана“ – само на 20 000 км, със 120-160 к.с. мощност, което за времето си е равно суперспортен автомобил.

Освен версията за покупката с парите от премията за Мондиал`70 има и друга, която гласи, че луксозният автомобил е купен чисто нов от „Кореком“ със съдействието на Ангел Солаков и други силни хора в държавата тогава.

изт. blitz.bg

Image