Пилотът на Ред Бул Макс Верстапен записа четвърти пореден успех в Япония, след като днес беше начело от старта до финала на пистата ''Сузука''.
Четирикратният световен шампион се оказа недостижим за пилотите на Макларън Ландо Норис и Оскар Пиастри, които останаха втори и трети.
Точно извън топ 3 остана Шарл Льоклер (Ферари), чийто болид нямаше капацитета да гони британския отбор, а зад монегаска останаха Джордж Ръсел (Мерцедес) и Андреа Кими Антонели (Мерцедес), който записа най-бързата обиколка.
Топ 10 допълниха Люис Хамилтън (Ферари), Исак Хаджар (РБ), Алекс Албон (Уилямс) и Оливър Беaрман (Хаас).
Макс Верстапен запази лидерската си позиция пред двете коли на Макларън и поведе колоната в първата обиколка на Гран При на Япония. Първите 15 пилота стартираха със средно твърди гуми, с изключение на Люис Хамилтън, който заложи на твърдия комплект. Фернандо Алонсо успя да изпревари Пиер Гасли още в първата обиколка, докато останалите състезатели поддържат дистанция и карат предпазливо. След един тур Верстапен водеше с почти една секунда преднина пред Ландо Норис, а Оскар Пиастри е трети, на 1,6 секунди зад лидера.
Авансът на Макс пред Ландо в петия тур бе секунда и половина, а Пиастри бе на 0,7 секунди от съотборника си. Люис Хамилтън пък пробва атака и изпревари Исак Хаджар в DRS-зоната за седмата позиция.
В 16-ата обилколка Джак Дуън влезе при механиците за твърди гуми. След нови два тура Верстапен бе на 1,8 секунди пред Норис, на когото съобщиха, че губи време и трябва да използват пресичаща стратегия.
В 20-ата обиколка Ръсел влезе в бокса за 2,3 секунди и се върна с твърдите гуми. Норис пък се доближаваше до Верстапен, който пита по радиото дали трябва да натиска, за да дръпне отново напред. И получава положителен отговор. Тур по-късно Пиастри влезе бокса за твърди гуми и се завърна девети. На почти три секунди пред него е Оливър Беарман, а Пиастри покри Ръсел.
Веднага след това Верстапен и Норис едни след друг в бокса, на при излизането Ландо мина през тревата, след като атакува Макс и двамата бяха много близо до това да се ударят. Боксът на нидерландеца се оказа по-бавен - 3,3 секунди. След това двамата се оплакваха по радиото как единият избутал другия. Стюардите разгледаха ситуацията за потенциален инцидент, но не взеха по-сериозни мерки.
В 26-ата обиколка лидер бе Андреа Кими Антонели, който се превърна в най-младия лидер на състезание в историята на Формула 1, пред Люис Хамилтън и Верстапен, който успя да покрие стратегията и на двете коли на Макларън, които бяха зад него.
Към 30-ия тур Антонели и Хамилтън бяха начело, но и двамата още не бяха спирали в бокса. Верстапен вървеше трети с 1,7 секунди аванс пред Норис. В следващата обиколка Хамилтън най-сетне влезе за смяна на гуми, след като блокира колелата си на спирането за последния шикан. Верстапен мина пред него, а британецът се върна седми, на десет секунди зад Ръсел.
В 32-ия тур и Антонели се отби при механиците си и сложи твърди сликове, след като направи отлична серия със средно твърдите. Италианецът се завърна на шедтата позиция.
Верстапен имаше преднина от 1,4 секунди пред Норис в 34-ата обиколка, а Пиастри бе трети с 1,3 секунди изоставане от съотборника си.
Пет тура преди края Верстапен имаше само секунда аванс пред Норис, който пък бе на 0,7 пред Пиастри. Интересното бе, че към мовента единствената промяна в Топ 10 бе свързана с Хамилтън, който от осми премина на седмата позииця, изоставайки от двата пилота на бившия си тим Мерцедес. Пред тях бе Льоклер на четвъртото място.
В крайна сметка позициите на пилотите се запази непроменена до финала. Макс Верстапен водеше от старта до финала, с изключение на обиколките след единствения си бокс и завоюва първата си победа за сезона.