Гръцкият туризъм разчита на шест пазара

02 Авг 2019 06:55

Гръцкият туризъм разчита в голяма степен на шест пазара за посетители и приходи. Пет от 13-те региона на страната представляват над 80 процента от посещенията, според данните за 2018 г., събрани и обработени от Института на Гръцката конфедерация по туризъм (INSETE).

Проучването, което се основава на данни на Bank of Greece и представено в четвъртък, показа, че туристическите посещения в Гърция миналата година са достигнали 34,83 ​​милиона, което представлява годишно увеличение от 12,3 процента, отбелязва в. "Катимерини".

Постъпленията от пътувания отчитат малко по-умерено увеличение от 10,2 процента на годишна база до 15,65 милиарда евро, докато броят на нощувките в Гърция на туристи през 2018 г. достигна 227 милиона, което е увеличение с 8,2 процента спрямо 2017 година.

Разходите за посещение са средно 449 евро, средният разход за една нощувка възлиза на 69 евро, а средната продължителност на престоя в Гърция на посетител е просто скромната цяла седмица.

Данните обаче разкриват също колко зависим е гръцкият туризъм от основните му пазари, а именно Германия, Великобритания, САЩ, Франция, Италия и Русия; тези шест страни представляват 41,5 процента от посетителите, 49,7 процента от нощувките в Гърция и 52,2 процента от пътуванията.

Германия изглежда е основният стълб на гръцкия туризъм, тъй като приходите от пътуване от германци възлизат на почти 3 милиарда евро или 16 процента от сумата за годината, докато германците също представляват 13,2 процента от нощувките (42,5 милиона) и 18,2 процента от посетителите (4,3 милиона), като оглавява и трите статистически категории.

Обединеното кралство се класира на второ място по приходи и нощувки и на трето място по брой посетители: Проучването INSETE потвърди спада от британския пазар, което доведе до 2 процента по-малко посетители от 2017 г., 6,2 процента по-малко при приемане и 6,2 процента по-малко нощувки.

1,09 милиона американски посетители превърнаха страната си на осмия по големина пазар по посещения, но те бяха трети по разходи с над 1 милиард евро и пети по нощувки (11,6 милиона).

Междувременно бившият заместник-министър на туризма Ангела Гереку беше в четвъртък назначен за председател на Гръцката национална туристическа организация (GNTO).

Main Menu