Ангелкова: Туризмът е начин да маркетираме културното си богатство

03 Дек 2018 15:06

 

Популяризирането на културното наследство доведе до силно увеличение на туристическите посещения в обектите, това пък стимулира инвестициите в туристическа инфраструктура

Популяризирането на културно-историческия туризъм и взаимодействието с местните общности за представяне на огромното наследство на България в последните години даде сериозен тласък на този вид туризъм и доказа нарастващото му значение като източник на устойчиво развитие. Повишеният интерес на туристите към историческите и културните обекти неминуемо води и до инвестиции в туристическата инфраструктура. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова в Истанбул по време на Третата световна конференция на тема туризъм и култура, организирана от Световната организация по туризъм (СОТ) и ЮНЕСКО. Това съобщиха от пресцентъра на Министерството на туризма.

„Голямото разнообразие от дейности в областта на културния туризъм и промените в потребителското търсене направиха културния туризъм да играе основна роля в развитието на сектора, културата и туризмът са взаимосвързани. Туризмът е начин да маркетираме културното си богатство, коментира министър Ангелкова.

Тя напомни, че в България са открити над 40 000 артефакта в цялата страна. Затова решихме да създадем различни тематични туристически маршрути като културно-исторически, вино и СПА, за да можем да консолидираме местните експертни знания и ресурси и да дадем обща идентичност на местното културно наследство, каза министърът. По думите й след създаването на 8 културно-исторически дестинации в България е отчетен значителен ръст в туристическите посещения. Министър Ангелкова представи пред участниците платформата iLoveBulgaria, в която е включен пълният списък на 100-те национални туристически обекта.

Министърът съобщи, че туристическият сектор създава огромни предпоставки за икономическото развитие на отделните региони в страната. С тази цел създадохме Национална концепция за зониране на туризма, която да допринесе за развитието на регионални туристически стратегии, които на свой ред ще популяризират местните продукти както на националния, така и на международния пазар. Министър Ангелкова сподели още, че за да има положително въздействие, а именно да допринесе за икономическото богатство на страната или региона, културният туризъм трябва да бъде добре планиран. И добави, че Министерството на туризма активно промотира България пред чуждестранни инвеститори чрез т. нар. Карта на инвестиционните проекти. Тя обединява представители на различни региони и заинтересовани страни с цел постигане на икономическа полза както за бизнеса, така и за местните общности.

България има много какво да покаже и пред чуждестранните, и пред българските туристи и отговаря напълно на тенденцията за ръст на културния туризъм в световен мащаб, заключи българският министър.

На Третата световна конференция на тема туризъм и култура, организирана от Световната организация по туризъм (СОТ) и ЮНЕСКО в Истанбул заявих, че популяризирането на културно-историческия туризъм и взаимодействието с местните общности за представяне на огромното наследство на България в последните години даде сериозен тласък на този вид туризъм и доказа нарастващото му значение като източник на устойчиво развитие. Според мен повишеният интерес на туристите към историческите и културните обекти неминуемо води и до инвестиции в туристическата инфраструктура.

Main Menu