Илия Тодоров критикува начина, по който ще се връчват актовете за шофиране в аварийната лента

Илия Тодоров критикува начина, по който ще се връчват актовете за шофиране в аварийната лента

От тази събота камерите на ТОЛ системата ще засичат и шофьори, които неправомерно използват аварийната лента на магистралите. Нарушителите ще бъдат санкционирани с глоба и отнемане на шофьорската книжка за срок от три месеца.

В интервю за предаването „Интервюто в Новините на NOVA“ Илия Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи подчерта, че движението в аварийната лента е изключително опасно и често води до фатални инциденти.

„За огромно съжаление, в почти всички случаи катастрофите, причинени в аварийната лента, завършват със смърт“, предупреди той, цитиран от novini.bg.

Според Тодоров има две основни причини, поради които това поведение е толкова рисково:

Възможността от тежък сблъсък с аварирал автомобил.

Пречката за спасителните екипи – линейки, пожарни и полиция – да достигнат мястото на инцидента при задръствания.

Той посъветва шофьорите да използват аварийната лента само в наистина крайни случаи. „Дори ако детето в колата плаче, това не е основателна причина. По-добре да се спре на бензиностанция или отбивка“, каза още Тодоров.

Въпреки че приветства новата мярка като стъпка в правилната посока, Тодоров обърна внимание на проблемите с прилагането ѝ. Актът ще се връчва в областта, където е извършено нарушението. Това означава, че шофьор от София, заснет да кара в аварийната лента край Бургас, ще трябва да бъде призован до Бургас, за да му бъде съставен акт. Процесът се усложнява допълнително, ако собственикът на автомобила заяви, че друг е управлявал превозното средство, което изисква и извършителят да се яви.

"Действително звучи абсурдно. Аз го чух днес, че ще викат по области", потвърди Илия Тодоров. Той изрази надежда, че това е само временен момент, докато системата се настрои.

Проблем остава и санкционирането на чуждестранни водачи и т.нар. „гастарбайтери“, които преминават транзитно през страната и често напускат територията ѝ преди да могат да бъдат санкционирани. Според Тодоров, трябва да се изчисти механизмът за връчване на актове и налагане на глоби на границата. В края на разговора той припомни и за друга дългоочаквана мярка – използването на ТОЛ камерите за измерване на средна скорост, която също би допринесла за пътната безопасност.

Image