Красимир Вълчев: Не е вярно, че от Брюксел са предупредили финансовия министър, че може да спре процедурата по преминаване към еврото

Красимир Вълчев: Не е вярно, че от Брюксел са предупредили финансовия министър, че може да спре процедурата по преминаване към еврото

Не е вярно, че от Брюксел са предупредили финансовия министър, че може да спре процедурата по преминаване към еврото. Това коментира в „Денят започва“ министърът на образованието Красимир Вълчев. По думите му министърът на финансите Теменужка Петкова ще даде по-късно повече информация по темата.

„Всяко общество е разделено. Не мисля, че имаме толкова разделения по темата за религията и добродетелите. За еврото имаме, защото всяка една промяна води до отрицателни реакции. Ние сме направили нашия цивилизационен избор – част сме от ЕС, имаме широка подкрепа за това, че сме част от ЕС. Ще ви припомня, че при влизането в ЕС покупателната способност беше около 30% от средноевропейската, а сега е 64%. Макар и бавно, подобряваме икономическото си състояние, ставаме все по-пълноправен член на ЕС“, коментира министърът на образованието Красимир Вълчев, цитиран от novini.bg.

Той коментира и актуалната тема за въвеждането на новия предмет „Религия и добродетели“. В тази връзка изтъкна, че винаги ще имаме нужда да живеем в по-хармонично общество.

„Мисля, че всички искат да живеем в едно по-проспериращо и хармонично общество. Децата ни да живеят в едно по-проспериращо и хармонично общество. Затова разчитаме на образованието и учителите. По-проспериращо общество ще имаме, ако имаме по-добра икономика и хора, които са по-добре подготвени... По-хармонично общество ще имаме, ако направим децата по-добри хора, ако има повече хармонични и обществени отношения. Това е причината ние да предлагаме този предмет. Основната причина не е да се учи религия, а да усилим възпитателната функция – по-точно възпитанието към доброто. Това ще бъде час по възпитание към доброто, няма да се учи задължително религия“, заяви просветният министър.

Той подчерта, че има нужда от подсилване на възпитателната функция на образователната система.

Image