КЗП: Мобилен оператор иска да предостави на клиентите си непоискана услуга срещу заплащане

КЗП: Мобилен оператор иска да предостави на клиентите си непоискана услуга срещу заплащане

Комисията за защита на потребителите (КЗП) излезе с позиция относно намерението на мобилния оператор Yettel да предостави на клиентите си едностранно услуга, добавяне на повече национални минути, повече МВ и по-добра скорост, без тя да е поискана, като дори таксува абонатите си за това.

Комисията подчертава, че действащото законодателство забранява доставката на стоки и услуги срещу заплащане, когато те не са били заявени от потребителите.

Съгласно чл. 62, ал.1-ал.3 от Закона за защита на потребителите /ЗЗП/:

"(1) Забранява се доставката на стоки, както и на вода, газ, електрическа енергия, централно отопление, цифрово съдържание или предоставянето на услуги на потребител срещу заплащане без искане от негова страна.

(2) При доставка на стоки, както и на вода, газ, електрическа енергия, централно отопление, цифрово съдържание или предоставяне на услуги, които не са поръчани от потребителя, той не е длъжен да възстанови стоката и не дължи заплащане на стоката или услугата на този, който я е изпратил или предоставил.

(3) Липсата на отговор от страна на потребителя относно доставката на стоки и услуги по ал. 1 не се смята за съгласие.

Председателят на КЗП Людмила Филипова посочва, че въпреки, че намерението, само по себе си, не осъществява състав на административно нарушение, за нарушение на чл.62, ал.1 от ЗЗП, когато са извършени от юридически лица и еднолични търговци, законът предвижда имуществена санкция. По думите й глобата е в размер от 1000 до 3000 лв.

Административните нарушения, доколкото ограничават свободния избор на потребителите, биха могли да се разглеждат и като агресивни нелоялни търговски практики, пояснява тя.

Image