Комисията за Акт 15 констатира нарушения по изпълнението на надлеза “Рогош – Трилистник”

Комисията за Акт 15 констатира нарушения по изпълнението на надлеза “Рогош – Трилистник”

Комисията за установяване готовността на строежа на надлеза „Рогош – Трилистник“, начело със замeстник-ръководителя на звено “Управление и изпълнение на проекти“ към НКЖИ Емил Манчев, разгледа и констатира нарушения по изпълнението. От фирмата-изпълнител „Геострой“ са завършили прилежащата инфраструктура. Пътят е асфалтиран, поставени са мантинели, осветление и отводнителни шахти.

„Седем метра е габаритът на пътното платно и по метър и петдесет са тротоарите от двете страни. Ограничението на скоростта е до 40 км/ч, за това и настилката е двупластова“, заяви инж. Владимир Попов от фирмата-изпълнител.

Инженерите на Община Марица, които са членовете на комисията, констатираха няколко нарушения в изпълнението на проекта. „Трябва да се коригират банкетите на пътя. Те не са оформени и не са на нивото на асфалтовото покритие“, посочи главният инженер на Община Марица Даниел Трендафилов. „Трябва да се подлеят всички пити на осветителните тела, защото стърчат много над нивото. Решетките на отводнителните шахти трябва да се поставят, защото липсваха при инспекцията. Тръбите на отводнителните шахти е необходимо да се удължат. Те също не бяха готови по време на проверката на комисията“, допълни инж. Трендафилов.

От фирмата-изпълнител отговориха, че чакат машина от Пловдив, която работи по ВиК мрежата в града да се освободи и да коригира на място довършителните дейности. Мантинелите, поставени от северната страна на платното в посока на Трилистник, трябва да бъдат удължени, е становището на комисията.

„Пътят влиза в крива, която не е добре осветена и в тъмната част може да станат инциденти с шофьорите. Има ограничение на скоростта на движение, но като знаем навика на повечето водачи, някой може да напусне пътното платно. Затова ще искаме мантинелата да бъде удължена“, категоричен е инж. Трендафилов. Забележки бяха направени и по осветлението на трасето, които трябва да бъдат отстранени в рамките на установения срок, преди комисията за Акт 16. Докладът ще се входира в РДНСК от надзорната фирма и след това ще бъде назначена комисия по Акт 16. Ако имат забележки, то срокът на отстраняването им е 10 дни. Ако няма констатирани нарушения, съоръжението ще бъде въведено в експлоатация.

Припомняме, че ДП НКЖИ е инвеститор на Подобект 4 „Прелез на км 17+008 за изграждане на нов пътен надлез на км 17+008“ към Обект „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас – Фаза 2“ по Проект 1 „Развитие на железопътен възел Пловдив“ в землищата на селата Рогош, Скутаре и Трилистник в Община Марица.

Image