Среща за обсъждане на транспорта в Труд ще се проведе при областния управител

Среща за обсъждане на транспорта в Труд ще се проведе при областния управител проф. Христина Янчева в петък. На нея ще присъстват кметовете на общините Пловдив, Марица и Родопи, както и превозвачът. Това съобщи кметът Димитър Иванов по време на сесията на местния парламент. Той покани на обсъждането в Областна администрация и присъстващите в залата представители на протестиращите жители на селата Труд и Рогош.

Съветникът Станимир Тончев внесе предложения за решаване на транспортната криза в Труд. Според адвокат Йордан Дамбулев обаче, те не почиват на нормативната уредба в страната. „Община Марица няма как да определи маршрутите и локациите на спирките по линиите 5 и 8, тъй като те са част от договора на Община Пловдив с превозвача. Превозите на пътници до града са част от областната транспортна схема. Предложенията за промени в маршрутните разписания от нея се обсъждат в комисия, определена от областния управител. Общински съвет Марица не може да променя областната транспортна схема“, коментира Дамбулев.

Димитър Иванов обясни, че повече от две години заедно с кметовете на общините Пловдив и Родопи, на Областна администрация, Министерството на транспорта и съобщенията и с депутати работят, за да се удовлетворят желанията на жителите на региона за качествен транспорт.

„След проведените дискусии бе взето решение да бъде пусната редовна автобусна линия по маршрута „Строево – Труд – Пловдив“ от квотата на Община Марица, част от областната транспортна схема на Пловдив, след като бъдат направени законодателни промени. Така автобусите ще спират на възлови спирки в Пловдив, които да удовлетворят исканията на жителите. Последната от тях ще е Родопски надлез, като по същия маршрут автобусите ще се връщат обратно. В обществената поръчка ще бъдат заложени транспортните средства да отговарят на изискванията на Евро 5 и в пиковите моменти да се осигуряват достатъчно на брой автобуси“, каза Димитър Иванов. Той допълни, че от понеделник се движат по-големи автобуси до Труд и Строево в най-натоварения трафик. Извършва се анализ на пътникопотока, за да се набележат спирки. По данни на експерти на администрацията по трасето от понеделник пътуват между 22 и 29 пътника в пикови часове.

Димитър Иванов подчерта, че ако няма обжалване на процедурата за избор на превозвач, срокът ще бъде спазен за редовна автобусна линия „Строево – Труд – Пловдив“.

„Усилията, които се полагат, са огромни. Координацията е на няколко нива. Вероятно няма да стане толкова бързо, но това, което направихме дотук, се надяваме да даде резултат. Не само за Труд, но за всички села. Вярваме, че само с общи усилия можем да помогнем на населените места за транспорта, а не да се противопоставяме. И не подкрепям предложението на съветника от „Възраждане“ да преминем към Община Пловдив“, посочи от своя страна председателят на местния парламент Виолета Христодулова.

По време на сесията бяха приети решения, свързани с подобряване на инфраструктурата и с отпускане на финансови помощи за лечение на нуждаещи се жители от общината.

Image