Ландо Норис ликува в Гран При на Монако

Ландо Норис ликува в Гран При на Монако

Пилотът на Макларън Ландо Норис успя да спечели Гран При на Монако. Той беше подложен на огромно напрежение от Шарл Льоклер (Ферари) в заключителните обиколки, но успя да удържи своя съперник, за да спечели първата си победата в Княжеството. 

Норис започна от първото място и запази първото си място пред Льоклер и Оскар Пиастри (Макларън) в спринта до първия завой. Британецът остана начело и след двете задължителни спирания в бокса, но в самия край беше догонен от Льоклер, който го подложи на голям натиск.

На трета позиция завърши Пиастри. Световният шампион Макс Верстапен (Ред Бул) опита различна стратегия, като забави второто си спиране в бокса до края на 77-ата обиколка, като води в надпреварата дълго време, но именно забавяйки втория си задължителен стоп. В крайна сметка пилотът на Ред Бул остана четвърти. 

Топ 10 допълниха Люис Хамилтън (Ферари), Исак Хаджар (РБ), Естебан Окон (Хаас), Лиам Лоусън (РБ), Алекс Албон (Уилямс) и Карлос Сайнц (Уилямс).

Старт на състезанието: Ландо Норис тръгна отлично от старта, но още в първия завой – Сент Девот – направи грешка и блокира предно колело. Въпреки това британецът демонстрира хладнокръвие и успя да овладее ситуацията, без да докосне стената. Той запазва лидерската позиция, но зад него Шарл Льоклер дебне всяка възможност и вече диша във врата му.

Още в първата обиколка Габриел Бортолето се озова в стената при завоя Портие, след контакт с болида на Антонели.

В края на първата обиколка на трасето се появи виртуална кола за сигурност, след инцидента между Антонели и Бортолето в завоя Портие. Това доведе до серия от ранни спирания в бокса – сред първите, които влязоха, бяха Юки Цунода, Пиер Гасли, Оливър Беърман и самият Бортолето.

Виртуалната кола за сигурност е прибрана и състезанието се подновява с началото на пета обиколка. Ландо Норис преминава старт-финала, а веднага зад него е Шарл Льоклер. Двамата увеличават темпото и успяват да се откъснат от Оскар Пиастри и Макс Верстапен, които не успяват да отговорят на ритъма след рестарта.

Инцидент на пистата! Пиер Гасли се забърка в сблъсък и загуби лявата си предна гума. Пилотът на Алпин успява да се добере до бокса, но със сериозни поражения по болида. 

Макс Верстапен опита да изпревари Оскар Пиастри на изхода от завоя, но пилотът на Макларън се защити успешно и не позволи атака.

В 13 обиколка Норис води с 1.2 секунди пред Льоклер, който е с 3.8 секунди аванс пред Пиастри, а австралиецът държи 1.5 секунди пред Верстапен. 

Хамилтън влиза в бокса и слага твърди гуми, като излиза пред Хаджар и Алонсо на трасето.  Лидерът Норис също спира за смяна, но излиза зад Верстапен. Шарл Льоклер поема лидерството в този ключов момент от състезанието.

Льоклер влиза в бокса и предава лидерството на Верстапен, който е единствения в челото, който не е спирал в бокса.

Верстапен най-накрая влиза в бокса, което позволява на Норис отново да поеме лидерството. Макс излиза на 4-то място, зад Пиастри. Хамилтън не изостава много на петата позиция.

В 37-ата обиколка Фернандо Алонсо спира на завоя Раскас заради повреда и изтегля болида си внимателно зад мантинелата. За съжаление, това слага край на неговото участие в надпреварата.

Ландо Норис възстанови преднината си до 5.5 секунди, след като по-рано беше изгубил време. Уилямс направи размяна на позициите между двамата си пилоти, а Оскар Пиастри направи приплъзване при завоя Сент Девот и леко се докосна до бариерата.

Пиастри влезе в бокса и направи значително по-бърза смяна на гуми от първата, излизайки пред Хамилтън. Верстапен получи команда да натиска максимално. Льоклер успя да избегне трафика и също влезе в бокса, за да отговори на спирането на Пиастри, но австралиецът вече бе доста назад. Норис също влезе в бокса и излезе с комфортна преднина пред Льоклер.

Верстапен умишлено забави спирането си в бокса, с което съкрати дистанциите отпред. Това дава шанс на пилота на Ферари да се доближи и да се прицели в атаката на втората позиция.

Верстапен влиза в бокса, което дава възможност на Норис да започне последния тур начело. Британецът веднага увеличава темпото и бързо се откъсва с над секунда пред Льоклер.

Image