Български производители на оранжерийна продукция отбелязаха едно от най-успешните си участия на търговски изложения в чужбина. Потокът от посетители на националния щанд на страната ни на FRUIT ATTRACTION 2024 не е прекъсвал нито за миг през трите дни на международния форум в Мадрид.
Изложението за пресни плодове и зеленчуци в испанската столица е едно от най-големите в Южна Европа и се провежда в ключов момент от цикъла на търсене и предлагане на свежи продукти, при планиране на търговските кампании в цял свят за следващата година. Българското участие се организира от Българската асоциация на производителите на оранжерийна продукция (БАПОП), с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд „Земеделие“.
Масите, отрупани със свежи чушки, домати, краставици, ябълки, тикви, нар на „ЕКОФРУТ К и К“ EООД, ЗП Виктор Асенов, „ДЕИВ-2007“ ЕООД, „ГЕОСЕМСЕЛЕКТ“ ООД, ЗП Петя Нановска, "АМИТИЦА" ООД привличаха погледите на професионалните посетители с качеството, вкусовете, цветовете и ароматите на слънчевата ни страна. На щанда на БАПОП се представиха също фермери и овощари от партньорски организации, като Българската асоциация на малинопроизводителите и ягодоплодните и Съюза на дунавските овощари, както и асоциирани членове на БАПОП – „Муров“ ООД, “Ондо Солюшънс” ООД, “AGRO SOLIS” JSC и други.
„За нас, като организатор на българското участие, най-ценна бе възможността да покажем родното производство и нашите изложители да реализират всички предварително планирани срещи и многобройни търговски контакти на място, за да намерим нови пазари за българската продукция”, каза Теодора Кръстева – изпълнителен директор на БАПОП. По думите й, запознаването с новостите в сектора и последните постиженията на научните институти и иновативните компании е било от изключителна полза за стопаните, за да могат да ги приложат във фермите и оранжериите, и да повишат добивите, качеството и трайността на плодовете и зеленчуците. „Горещата и суха година постави на изпитание много земеделски производители и целият бранш прояви голяма гъвкавост и адаптивност. Тук видяхме решения, които да подкрепят бизнеса в климатичните и технологични предизвикателства, но видяхме и потенциал да увеличим мащабите на продажбите си, ако обединим усилия и съумеем да посрещнем заявките за количества на големите търговци от Европа и Латинска Америка и традиционните ни бизнес партньори. Това е следващата ни сериозна задача и цел“, подчерта Теодора Кръстева.