Решено: гратисен период за винетката за Северната тангента

28 Дек 2018 18:36

Агенция „Пътна инфраструктура“ и Столичната община преговаряха как да става минаването по Северната тангента от следващата година. По план от 2019 г. трасето, което свързва транзитния трафик от автомагистралите „Хемус“, „Тракия“, „Струма“ и Калотина ще бъде платено.

Директорът на Националното ТОЛ управление в АПИ Антон Антонов съобщи пред журналисти, че движението по Северната дъга на околовръстния път на София ще става без винетки.

Той допълни, че се търсят законови начини придвижването по Северната скоростна тангента да стане също без винетки,

като разговорите със Столична община ще продължат на 2 януари. Сред вариантите е това да стане със споразумение с общината. Антонов коментира това след участието си в днешната среща със заместник-кмета на София Дончо Барбалов и кмета на Нови Искър Даниела Райчева по темата.

Антонов информира, че се обсъжда вариант до края на януари да има гратисен период, в който, докато се водят преговори, да няма контрол за преминаването с винетки по тангентата. Той предположи, че и в други градове може да се появи подобен казус. В отговор на въпрос Антонов каза, че при пътуване до Банкя не е нужна винетка, заради споразумение със Столична община.

Пътят обаче е основен и за шофьорите в самата столица.

Така има опасност всички, които в момента използват тангентата, за да стигнат от единия край на София до другия да минават през сърцето на града.

Затова целта е да се намери работещо и ефективно решение, което не ощетява шофьорите на леки автомобили, ползващи тангентата за бърза връзка между северозападните и югоизточните квартали на София.

Жители на Нови Искър са против заплащането за преминаване по Северната тангента в София. „Ако се случи това, което се планира и беше обявено – да се въведат винетни такси за скоростната тангента – това ще рефлектира пряко върху всяко едно домакинство.

От друга страна ще има и непряк ефект. Ако живеещите не ползват тангентата, те трябва да ползват вътрешната градска мрежа, което означава, че всички усилия, които се положиха на този етап за една по-чиста София, ще се изпарят”, споделя жител на Нови Искър пред камерата на NOVA.

„За живущи в рамките на града не е редно да се заплаща винетка. Въпрос на организация на АПИ е по какъв начин да създаде организация и да контролира хората, които преминават през Северна скоростна тангента”, заяви кметът на Нови Искър Даниела Райчева.

Според АПИ проблемът може да бъде решен, ако Столична община реши да разшири територията си

поставяйки знаците за края на населеното място от другата страна на Северната тангента.

„Скоростната тангента е част от бъдещата автомагистрала „Европа”. През България всяка година минават транзитно между 11 и 13 млн. тира. Поне 80% от тях преминават точно по този участък, т.е. няма как АПИ да се лиши от таксите, които трябва да вземе за преминаващите тежкотоварни автомобили”, каза председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Светослав Глосов./vesti.bg