В МТ не са смятали колко струва поддръжката на винетната система след гаранцията

04 Ян 2019 11:15

От Министерството на транспорта не са изчислявали колко ще струва поддръжката на винетната система след като мине гаранционния период на поддръжка. Нямаме отчисления и плащане, каза заместник-министърът на регионалното развитие Радослав Николов пред Нова телевизия.

 

Той се опита да омаловажи проблема като запита: "Какво означава поддръжка на една информационна система, тя включва много компоненти. Всяка една от грешките, която се идентифицира, се изчиства".

По думите на Николов два дни след началото на използването на електронните винетки спира конвертиране на винетки от хартиени на електронни. Причината - може да се конвертират допълнителни винетки.

За един и същи автомобил 168 пъти е конвертирана една винетка, даде пример Николов. В отговор водещият заяви: "Измама не можеш да направиш, но може да натовариш системата".

Междувременно директорът на Националното тол управление Антон Антонов коментира пред БНТ, че конвертирането по няколко стотин пъти на хартиена винетка в електронна, засечено от системата, не се дължи на някаква грешка. В момента кол центърът не работи, но ще започне работа от следващата седмица. До тогава, шофьорите могат да звънят на телефоните на АПИ, отбеляза той.

Относно липсващите уреди за продажба на електронна винетка, зам.-министърът заяви, че има над 100 разположени машини. Пътуващите могат да купят винетка през мобилното приложение и през уеб сайтовете.

 

В понеделник да бъдат пуснати пощенски клонове, бензиностанции и касови за плащане- това ще облекчи натоварването, което имаме на самите терминали, каза Николов и призна че има пропуски. Следващата седмица ще може и на каса да се купи винетка, каза Николов в отговор на критиките, че не се намират машини за закупуване на електронни винетки.

 

При някои случаи е грешка на самите потребители, които въвеждат грешно данни. След плащане на електронна винетка за даден автомобил до 5 мин. се отразява плащане, но това не пречи за един и същи автомобил да бъдат продадени няколко винетки.
"Имаше технически проблем, който беше отстранен първите 24 часа", каза зам.-министърът.

Индивидуално ще бъдат разгледани случаите на многократно закупуване на винетка за една и съща кола, каза Николов.

Проверка на медията показа, че при купуване на винетка понякога апаратите блокират и се губи връзка с интернет.

Пред БНТ директорът на Националното тол управление в АПИ Антон Антонов заяви, че няма проблем със системата за електронните винетки.

По думите му единственият констатиран проблем са терминалите за закупуване.

Антонов призна, че сайтът bgtoll.bg, от който се закупуват електронни винетки, е имал проблеми в началото, но те са изчистени. 54 души работят с IT системите.

До средата на следващата седмица по граничните пунктове ще бъдат инсталирани 37 терминали за закупуване на електронни винетки, увери той и допълни, че с въвеждането на всяка нова система е нормално да има известни грешки.

Чрез Министерството на въшните работи (МВнР) чуждите превозвачи са уведомени как могат да си купят електронна винетка през интернет, обясни той.

Антонов призна, че единственият констатиран от АПИ проблем с електронните винетки е бил с терминалите за закупуване.

Антон Антонов също увери, че шофьорите, които са купили електронни винетки по няколко пъти за един и същ автомобил, ще бъдат компенсирани.

"Полагаме всички усилия системата да работи", допълни Антонов.

По думите на Антонов не се очаква сериозна загуба от гратисния период, даден до 15 януари, до който липсата на винетка няма да се санкционира. По малките населени места от понеделник винетки ще разпространяват клоновете на Българските пощи и в по-големите бензиностанции.

Main Menu