КЗП: Не може да ви принуждават да плащате в комплект за чадър и шезлонг на плажа

22 Авг 2019 13:27

Не може никой да бъде принуждаван да си купува нещо, което не му трябва. Няма потребител, който да не може да стане жертва на нелоялна търговска практика.
Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по БНР. По думите му не може да се каже, че всички търговци у нас са нелоялни, а големият въпрос е свързан с това в качеството си на потребители да реагираме тогава, когато сме поставени в ситуация на жертви на нелоялна практика.

Маргаритов припомни, че Комисията има няколко произнасяния за нелоялни практики и санкции при установени случаи на предлагане в комплект на плажни атрибути – чадър и шезлонг.

„Преди като че ли повече хора си мислеха, че не е удобно да се реагира, че това няма да доведе до никакви последици за нелоялния търговец. Но истината е друга. Когато реагираме, първо – има много по-голям шанс да възстановим накърнените си потребителски права. И второ - никак не е за подценяване фактът, че това действа респектиращо на самите търговци, които разбират, че този път „номерът им не е минал” и се замислят дали в бъдеще би трябвало да постъпват по този начин”, коментира Маргаритов.

„Това трябва да бъде основният механизъм на потребителско поведение – активна позиция и когато не можем да се справим сами, да търсим съдействието на институциите, в това число и на нашата Комисия”, добави той.

По отношение на превенцията на опасните стоки той подчерта, че КЗП си сътрудничи тясно с Агенция „Митници” за предотвратяване вноса на такива продукти.

Председателят на КЗП насърчи потребителите към бързи реакции при нарушаване на правата им и припомни, че по време на почивката си в България туристите от чужбина могат да разчитат на безплатна помощ от функциониращия към КЗП Европейски потребителски център.

Main Menu