Всички текстове и изображения публикувани в PlovdivskiNovini.com са собственост на „Джи Ел Медия Груп”
plovdivskinovini@gmail.com
Това е най-мащабната реформа в пътния сектор от 20 години насам. Това цели генериране на повече приходи за пътищата. До момента тази тежест беше поета от леките автомобили, а сега вече тя ще бъдат поета и от тежкотоварните автомобили.
По думите й тази реформа освен икономически ползи, ще изведе и сивия сектор с по-добър контрол, като системата ще има връзка с МВР и митници.
Регионалният министър потвърди за пореден път, че тол системата е в техническа готовност за търговска експлоатация от 1 март.
Аврамова поясни, че до сега са изпълнени всички искания на превозвачите, като са направени отстъпки по отношение на обхвата на тол системата и намаляването на тарифите.
Стартираме с най-ниските тарифи в Европа за тежкотоварните автомобилите, както и с най-малкия обхват, подчерта министърът.
Тя обясни, че според бранша ще бъдат постигнати приходи от 450 млн. лв. с тези тарифи и с този обхват на системата. Според нея обаче тази цел няма да бъде постигната и затова ще наблюдават развитието на тол системата и ако се наложи от 1 юни ще бъдат направени промени.
Петя Аврамова е категорична, че трябва да има надпартиен консенсус за тол системата.
Има икономически и политически интереси, от всяко искане на превозвачите опозицията се опитват да извлече политически дивиденти, изтъкна регионалният министър.
Тя призова превозвачите да пътуват с маршрутни карти до 27 март, докогато премиерът даде срок на превозвачите да се оправят с доставчиците на услуги.
По отношение на премахването на винетките за някои райони, министър Аврамова припомни, че винетната система е въведена от 2005 г. и оттогава работи с обхвата, с който е в момента, добавяни са единствено нови отсечки.
Новият начин на контрол, които сме въвели притесни хората, които са карали без винетки, добави регионалния министър.