Защо новите булеварди на Пловдив се превърнаха в Канале гранде?

31 Май 2019 19:32

 

Със сериозна загриженост и безпокойство искам да изразя не само своето, но и на много пловдивчани притеснение от повтарящата се ситуация в града при всеки по-обилен валеж. Очевадно е, че Пловдив вече има перманентен проблем с наводняване при по-силни дъждове, нещо, което не беше характерно преди. Свидетели сме на петото поред сериозно наводнение за последните три-четири години. В момента улици, булеварди и кръстовища са буквално под вода и това не е изолирано, а на територията на целия град. Силата на валежите, обаче не може да бъде оправдание за възникващите проблеми, защото има страни по света, където вали обилно всеки ден, а такива наводнения няма. Очевидно дъждовете не са причината за това, което се случва в Пловдив. Ако си спомняте, когато през 2005 година река Марица преливаше през стените на коритото си, проходимостта по улиците там беше по-добра. Според мен са необходими отговорни управленски решения, при това спешни. Защото, едва ли е съвпадение, че под вода в момента са повечето ремонтирани наскоро булеварди, където не би трябвало да има проблем с канализацията. Случайно ли пловдивчани наричат подлеза на улица „Гладстон“ по венециански „Канале гранде“? Ремонтът там струва 6 милиона лева и приключи преди по-малко от месец. Подобно е положението и по бул. „Руски“ в участъка пред новия мол, също наскоро ремонтиран основно. И булевард „Васил Априлов“ е под вода, въпреки скъпия и дълъг ремонт, Кукленско шосе също е река. Видно е, че качеството на извършените ремонти е компромисно и това води до критични и опасни за хората ситуации. Тук с огорчение ще припомня, че сегашното управление на града държи „на трупчета“ проекта за Южния обходен колектор вече осем години. Това важно съоръжение, ако беше реализирано, щеше да предотврати подобни ситуации в града.
Ако градската администрация е загрижена за решаването на проблема с наводняването на Пловдив, трябва веднага да преосмисли начина, по който се почистват дъждоприемните шахти от общинското предприятие „Чистота“, което не се е справило със задачата, както става ясно от положението в града. Същото се отнася и за другото общинско предприятие „Паркове и градини“, което при подобни ситуации също е безпомощно. Общо в двете фирми работят 1200 души, от които няма голяма полза в кризисни ситуации, като днешната. Смятам, че в интерес на пловдивчани това трябва много бързо да се промени.

Славчо Атанасов,депутат от НФСБ

Main Menu