Джендър идеологията влезе в НДК и без конвенция

14 Апр 2019 12:44
„НОВ СПЕКТАКЪЛ ОТ ПРОГРАМАТА „МИГРИРАЩОТО ТЯЛО“ НА ДНК С ЕНИГМАТИЧНОТО ЗАГЛАВИЕ „CLSTRS“ „НОВ СПЕКТАКЪЛ ОТ ПРОГРАМАТА „МИГРИРАЩОТО ТЯЛО“ НА ДНК С ЕНИГМАТИЧНОТО ЗАГЛАВИЕ „CLSTRS“ Снимката е от информацията на официалния сайт на НДК

  В самото навечерие на Страстната седмица шефовете на Националния дворец на културата в София са на път да сътворят огромен гаф, канейки културната ни общественост на „енигматичен“ спектакъл, посветен на смесването на мъжкото и женското начало, на деконструирането на пола и сексуалността с цел да еманципира човека от обичайните нагласи и да се измести социалната хетеро-нормативна и ограничаваща конструкция на тялото, предупреждават от сдружение „Православна младеж – Света Петка Търновска“.

     Въпреки че Конституционният съд отхвърли Истанбулската конвенция и със свое Решение №13 от 27 юли 2018 г. я обяви за противоречаща на Конституцията на Република България, това очевидно не пречи на ръководството на НДК да налага като своя културна политика представления и пърформанси, популяризиращи нетрадиционната сексуална ориентация и защитаващи интересите на ЛГБТ общностите, тревожат се в сдружение „Православна младеж – Света Петка Търновска“. Най-пресен пример за този очевидно джендърски подход е спектакълът „CLSTRS“, който ще се играе на 20 април т.г. от 19:30 часа на сцената на ДНК - пространство за съвременен танц и пърформанс, в рамките на международната програма„Мигриращото тяло“, а подробна информация и снимка за въпросната изявае качена в раздел „Новини” на официалния сайт на Националния дворец на култура - http://ndk.bg/news/nov-spektakal-ot-programata-migrirashtoto-tyalo-na-dnk-s-enigmatichnoto-zaglavie-clstrs-7656-1

     А ето и как хвалебствено на сайта на НДК е представено новото представление „с енигматичното заглавие „CLSTRS“, както с гордост и плам го определят пиарите на Двореца: „Спектакълът „CLSTRS“ е кулминация на дългогодишните занимания на Красен Кръстев с жанра кабаре, което той съчетава с изследване на социалните и полови идентичности.Телесната обвивка вече не е граница на идентичността. Тялото е в постоянна еволюция и трансформация.Задвижен от напрежението между настоящето и непосредственото бъдеще, спектакълът разгръща утопията на безкрайния спектър от възможности за човешка идентичност, резултат от смесването на мъжкото, женското, биологичното и технологичното начало.Деконструирането на пола и сексуалността има за цел да еманципира човека от обичайните нагласи, да разшири полето на разбиранията му, като припомни човешкото основание, което не прави разлика между телата.Създава се пространство на еднонепрекъснато видоизменящо се същество, което предизвиква любопитство, интригува със своята двойнственост и множествена идентичност, която накрая измества социалната хетеро-нормативна и ограничаваща конструкция на тялото”.

     Разбира се, ние сме толерантен народ, нямаме нищо против и хората с по-различна сексуална ориентация, но не сме съгласни с натрапването на тази различна сексуалност, защото държим на традиционните отношения, на християнските и семейни ценности, добродетели и морал, на българските традиции, които са ни съхранили през вековете, подчертават от „Православна младеж – Св. Петка Търновска“. За съжаление джендър тематиката не за първи път се появява на сцените и пространствата в НДК, констатират с тревога в младежкото православно сдружение. Още преди година например театроведът Димитър Стайков в статията си „Кралят елен“ – приказка за щастливия джендър” обърна специално внимание на „изпълнението на младия актьор Боян Арсов в женска роля като стройната, кръшна Клариче в постановката „Кралят елен“ в Театър „Азарян“:https://www.ploshtadslaveikov.com/kralyat-elen-prikazka-za-shtastliviya-dzhendar/

     „Не тpябва да допycкаме пpоповядването или навлизането на каквато и да е форма на идеология, свързана със самоопределяне на пола, още повече, че имаме и конституционно решение”заяви наскоро министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в отговор на парламентарен въпрос за нахлуването на джендър идеологията в българските училища, а тази негова позиция е достойна и похвална, смятат в „Православна младеж – Св. Петка Търновска“. Очакваме и културният министър Боил Банов, който е принципал на НДК, да излезе с ясна позиция дали е допустимо проповядването и лансирането на джендър идеологията в театралните пространства и зали на Двореца, както и на сцените на българските държавни театри, заявяват от младежкото сдружение. Да не забравяме също, че държавното търговско дружество "Национален дворец на културата - конгресен центърСофия" ЕАД не е било на печалба в последните години и неговите разходи са по-големи от приходите, което ще рече, че НДК се издържа от българския данъкоплатец, допълват от „Православна младеж – Св. Петка Търновска“. От сдружението препоръчват на ръководството на НДК да се запознае и с мотивите на Конституционния ни съд, с които той отхвърли Истанбулската конвенция, а в тях се казва следното: "В Конвенцията чрез дефинирането на „пол" като социален конструкт всъщност се релативизират границите на двата пола - мъж и жена като биологично детерминирани. Ако обаче обществото загуби способността да прави разлика между жена и мъж, борбата срещу насилието над жените остава само формален, но неизпълним ангажимент".

Камилски дол

Main Menu