Онлайн магазините продължават да са първият избор за Black Friday

18 Ное 2019 13:30

Ежегодното проучване на eMAG преди Black Friday разкрива, че рекордните към момента 95% от българите знаят какво представлява търговската кампания, което е продължаващ нарастващ тренд от последните години, откакто тя се провежда. 73% от тях възнамеряват да се възползват от специалните оферти и да направят покупка.

Онлайн магазините продължават да са първият избор за Black Friday, за който се сещат – това е мнението на 62,9% от потенциалните клиенти* (почти два пъти повече от предпочитащите физически магазини, 32,7%). eMAG.bg, от своя страна, е водеща платформа сред дестинациите за електронна търговия по време на кампанията – споменавана като предпочитание, за което първо се сещат, от 26,7% от респондентите в проучването, възнамеряващи да направят своите покупки онлайн.

„За седма поредна година eMAG.bg организира Black Friday в България и вярваме, че ще оправдаем доверието на клиентите и високата оценка, която ни дават, с голямо разнообразие от хиляди избрани оферти в многобройни категории“ – казват от компанията, чиито прогнози са, че един от трима души с достъп до интернет в страната ще посети кампанията през мобилната апликация или сайта на eMAG.
Проучването* отговаря и на въпроса кои ще са най-търсените продукти на Black Friday. Водеща е категорията Дрехи, към която са се насочили над 40% от възнамеряващите да направят покупки по време на шопинг събитието, следвана от Обувки (20,5%), Продукти за лична грижа и красота (13,7%) и Малки домашни електроуреди (12,9%). Мобилни телефони и Телевизори са сред търсените категории за съответно 8,7% и 5,6% от потребителите.

Тенденциите в различните възрастови групи се определят от техния лайфстайл и потребности. 18-24-годишните ще търсят основно дрехи (54,2%); групите 25-34 г. и 35-44 г. ще се насочат предимно към дрехи, обувки, козметика и малки домашни електроуреди; 45-55-годишните демонстрират повишен интерес спрямо цялостната извадка към малки домашни електроуреди, стоки за дома и декора.
Пазаруващите онлайн са 77,1%, което бележи повишение спрямо предходната година, когато са били 70,4%. Сред тях най-активна е групата 25-34 г., следвана от 18-24 г. (съответно 90,4% и 83,6% от тях правят покупки онлайн).

На въпроса колко възнамеряват да похарчат по време на Black Friday, 63,1% от анкетираните, пазарували онлайн, са посочили сума между 100 и 750 лв., като 17,9% от тях са предвидили между 350 и 500 лв., а 5,5% имат намерение да направят покупки за над 1200 лв.

* Националното представително проучване е проведено по поръчка на eMAG сред 1000 респонденти на възраст между 18 и 55 г., живеещи в цялата страна, в периода 16–28 октомври 2019 г.

Main Menu