Пилотът на Ферари Карлос Сайнц триумфира в надпреварата за Гран При на Мексико Сити. На втората позиция финишира Ландо Норис (Макларън), а трети остана Шарл Льоклер (Ферари).
Под подиума завършиха двамата пилоти на Мерцедес Люис Хамилтън и Джордж Ръсел. Зад тях финишира Макс Верстапен (Ред Бул), който получи наказание от 20 секунди. Топ 10 допълниха Кевин Магнусен (Хаас), Оскар Пиастри (Макларън), Нико Хюлкенберг (Хаас) и Пиер Гасли (Алпин).
Макс Верстапен направи страхотен старт. Първите четирима се откъснаха безопасно, а Юки Цунода след контакт със съперникова кола, отскочи и се заби в стената, като неговото участие приключи. Прекърши се дясното задно окачване и той нямаше никакъв контрол върху колата. Впоследствие Алекс Албон нямаше какво да направи и беше ударен от Цунода, а по този начин неговото предно окачване пострада сериозно. Състезанието за Цунода и Албон приключи.
В 9-а обиколка Карлос Сайнц направи забележителна атака срещу Макс Верстапен и успя да го изпревари, като после впечатли и запазвайки първата си позиция. След 10 обиколки се получиха няколко интересни изпреварвания, като Сайнц водеше убедително, а Леклер се изстреля на втора позиция, докато Верстапен се смъкна до третото място. Норис беснееше на четвърта позиция, а Хамилтън бе на пето място.
В 16-а обиколка Гран При №400 приключи за Фернандо Алонсо с повреда в неговия болид, която принуди испанеца да се прибера в гаража на Астън Мартин.
Две обиколки по-късно Перес пробва много агресивна атака срещу Лоусън в спирането за четвъртия завой, след което се стигна до контакт между двамата в петия завой. След него Перес загуби скорост и изостана на 2.7 зад новозеландеца до края на обиколката.
В 19-а обиколка Перес отново влезе в битка гума до гума в комплекса от завои 4 и 5, този път със Строл, които се опита неуспешно да изпревари представителя на домакините. В същото време Верстапен получи още едно 10-секундно наказание за печелене на предимство извън пистата. В 26-а обиколка Верстапен спря в бокса и изтърпя своето сумарно наказание от 20 секунди, след което се върна на пистата на 15-та позиция, а зад него бяха единствено Перес и Строл, които вече бяха спирали в бокса. Канадският пилот на Астън Мартин спря заедно с Верстапен.
В 30-а обиколка Верстапен се изкачи до 11-то място, след като в последователни обиколки изпревари Джоу и Окон и се възползва от спиранията в бокса на Гасли и Хюлкенберг. В края на обиколката Норис посети механиците си и се върна на пистата на четвъртото място, зад Ръсел, който тепърва щеше да спира. Обиколка след това Леклер отговори на спирането на Норис и също се отправи към своите механици, за да смени гумите си. Монегаскът се върна на трасето на 6.0 пред Норис, който се изкачи на третото място след стопа на Ръсел. Пилотът на Мерцедес запази позицията си пред Хамилтън.
В 38-а обиколка Макс Верстапен се изкачи до 7-а позиция. В челото Сайнц поддържаше аванс от около 6.5 секунди пред Леклер, чието предимство пред Норис обаче постепенно спадаше. 22 тура преди финала монегаскът имаше предимство от по-малко от 4 секунди.
В 60-а обиколка Люис Хамилтън опита атака към Джордж Ръсел, който отстоя позицията си и не позволи да бъде изпреварен. В 63-а обиколка Шарл Леклер направи огромна грешка, като Ландо Норис веднага се възползва и успя да излезе на втората позиция.
В 65-а обиколка Люис Хамилтън атакува отново Ръсел, но за пореден път пилотът се справи великолепно и се защити по страхотен начин. Още в следващата обиколка Хамилтън продължи да бъде настоятелен и накрая поредната му атака бе успешна, като съумя да изпревари Ръсел и да се озове на четвъртата позиция.
До края на състезанието Шарл Льоклер влезе в бокса за нови гуми, с които успя да минимизира поне малко щетите от изпреварването на Норис, успявайки да вземе точката за най-бърза обиколка в надпреварата.