Верстапен не остави шансове на конкуренцията в Гран При на САЩ

Верстапен не остави шансове на конкуренцията в Гран При на САЩ

Пилотът на Ред Бул Макс Верстапен спечели Гран При на САЩ, като беше начело от старта до финала в Остин, а зад него Ландо Норис (Макларън) и Шарл Льоклер (Ферари) проведоха вълнуваща битка за втората позиция.

Четирикратният световен шампион стигна до петата си победа през сезон 2025 във Формула 1. 

Макс контролира хода на цялата надпревара, с което не остави шансове на конкурентите си. В голямата битка за втората позиция Ландо успя да удържи позицията си и атаките на Шарл. 

След тях финишираха техните съотборници Люис Хамилтън (Ферари) и Оскар Пиастри (Макларън). 

Място в топ 10 намериха още Джордж Ръсел (Мерцедес), Юки Цунода (Ред Бул), Нико Хюлкенберг (Заубер), Оливър Беарман (Хаас) и Фернандо Алонсо (Астън Мартин). 

Верстапен запази първото място в спринта към първия завой и излизането от него, Льоклер го атакува след първоя завой, но остана втори, следван от Норис, който не успя да си върне второто място. Алонсо е големият губещ от старта като потъна до 12-ото място, а Хамилтън изпревари Пиастри.

Карлос Сайнц беше принуден да напусне рано състезанието, след като удари Кими Антонели от Мерцедес в опит да го изпревари в шестата обиколка, а след това се наложи и появата на виртуална кола за сигурност.

В шестата обиколка Сайнц спря, а Антонели се озова 19-и след излизане извън пистата. Виртуална кола за сигурност след инцидента. В 11-а обиколка от бокса на Макларън предлагат на Норис план Б, заради факта, че той не успява да мине пред Льоклер и да атакува водача Верстапен, чийто аванс достигна 3 секунди.

В 15-а обиколка Норис атакува Льоклер в завой №12, бориха се гума до гума до завой №16, но Шарл пак защити позицията си. Две обиколки по-късно Верстапен започва този тур с аванс от почти 7 секунди, Норис е на 0,6 зад Леклер, но ще има нужда от DRS и пълен заряд на батерията, за да атакува успешно. След завой №12 Норис пак е много близо, на половин секунда, но без шанс за атака.

В 19-а обиколка Норис отново догонва Леклер, на по-малко от половин секунда. И двамата пилоти на Макларън имат проблеми с предна лява. Норис пак пробва атака на завой №12, но Шарл отново се защити успешно. Верстапен вече води с 8,8 секунди. Две обиколки след това Предупреждение за Норис за неспазване ограниченията на трасето. Макс води с 9,9 секнуди. Норис най-после изпревари Льоклер и излезе втори.

В 27-а обиколка Макс се оплаква по радиото, че му става по-трудно да работи с гумите. Разликата му с Норис не мърда от 11 секунди. От бокса искат Макс да удължи максимално първата си серия обиколки и след това да може от тима да търсят алтернативно развитие на втората половина на състезанието по отношение избора на гуми.

Норис свали почти 1 секунда от аванса на Макс, а Хамилтън изостава на 6,6 от Ландо. Гасли и Строл минаха през бокса. Пиастри прогнозира по радиото, че оттук до финала ще му е трудно да изкара с меките. В 30-а обиколка Леклер изпревари и Цунода и вече е 6-и, като за 2-3 обиколки стопи 7 секунди разлика между двамата. Веднага след това Цунода в бокса. Бокс за 3,4 секунди за Цунода и той се връща на пистата с меки сликове.

В 40-а обиколка Макс води с 6,8 секунди, Льоклер е на по-малко от 0,6 секунди пред Норис. Хамилтън е 4-и, на почти 10 секунди от Ландо. Норис се оплака по радиото в края на обиколката, че вече има проблем с работата на гумите.

В 42-а обиколка Норис изостана с почти 2 секунди от Льоклер, а Шарл е на почти 7 секунди от Макс. Верстапен се оплаква по радиото, че колата му е започнала да се пързаля. Той е с меките сликове, на почти 7 секунди пред Леклер със средно твърдите.

В 51-а обиколка атака в първия завой на Ландо, но веднага Льоклер контраатакува и запази второто място от външната страна, като го кръстоса на спускането. Нова атака на Ландо на спирането за завой №12, този път той успя да изпревари Шарл и излезе втори. Планът за охлаждането на гумите проработи и той успя да атакува.

В 56-а обиколка Верстапен води със 7 секунди пред Норис, Льоклер е на 6,5 секунди зад Ландо. Хамилтън е 4-и, на над 5 секунди пред Пиастри.

Image