Йордан Арабаджиев: Вдигат цените на тол системата, а все още караме по разбити пътища

11 Юли 2023 15:40

Би следвало тези пари да отиват за поддръжка на пътната инфраструктура. Но ние точно това и заявихме ясно, че от първи юли влизат в сила нови цени на тол системата, а в същото време не сме забелязали да има подобряване на услугата, която се предлага. Тоест ние отново караме по разбити пътища, отново има затворени пътища, които ни принуждават да заобикаляме стотици километри, отново има опашки по магистрали, по граници, а в същото време държавата увеличава цените, което пък, според нас, води и до увеличаване на инфлацията.

Това каза Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи, пред "Фокус" във връзка с новите цени на тол системата от първи юли насам.

Припомняме, че от СМП обявиха публично протестна готовност по-рано днес, ако не се върнат старите цени на тол-а и не се обърне внимание на проблемите в системата.

"Проблемите в тол системата са от самото начало на нейното съществуване. Ние нееднократно сме информирали компетентните органи за всички проблеми, които има. Ясно е, че тази тол система, въпреки анонсите, че е най-модерната, най-добрата, се оказва, че има редица пропуски. Ние настояваме повече от две години да се направи одит на системата, за да се види какви са основните проблеми и да се решат от тези, които оперират с нея", коментира той.

Въпреки многократните опити за диалог с всеки министър, все още няма конкретни действия, споделя директорът, включително и на вчерашната среща между представители на МРРБ и транспортния бранш, на която министърът не е присъствал.

"Вчера отново не чухме конкретни предложение по отношение на работата на тол системата, по отношение на нашите предложения, свързани с новите цени на тол-системата". Поради тази причина от СМП заявяват и протестната си готовност, ако не се случат определени действия от страна на МРРБ.

 

"Мога да отбележа само, че според нас масово се налагат глоби, които не кореспондират с реалността. За тази година например по данни на АПИ, има издадени 29 000 глоби, а за миналата има не повече от 5 000 - 6 000. Тоест има едно бързане тази система да генерира приходи от глоби, а не от това, което реално се използва от превозвачи", заяви още Арабаджиев.

Main Menu