Форум на тема „Модели и практики за повишаване на концентрацията на учениците“ в Община Марица

26 Апр 2024 17:38

Директори и преподаватели от детските градини и училища в Община Марица дискутираха възможностите за стимулиране на концентрацията на учениците, като част от придобиване на основна компетенция „умение за учене“.
Инициативата се провежда под егидата на Председателя на ОбС „Марица“ Виолета Христодулова, съвместно с Академия КИТ.
„Все по-ниското ниво на концентрация на учениците е един от най-наболелите проблеми в образованието, а той от своя страна води до все по-големи проблеми с успешното им представяне и професионална реализация. Затова е особено важно провеждането на един такъв форум, който да запознае преподаватели и лидери в образованието с международните практики“, мотивира значението на форума Виолета Христодулова.
„Заради технологиите и динамиката, в която живеем, децата изпитват все по-големите трудности да се съсредоточават. Затова днешната ни среща е възможност да се запознаем с практики не само в европейските страни, но и от Япония, чиято образователна система е много различна от нашата“. Така Кристина Върбанова от Академия Кит представи основната тема на обучението. Тя въвлече участниците и в практическо обучение по ментална математика, като един от основните методи за повишаване концентрацията на учениците, използвани в Япония. Върбанова представи и германския опит в системата за стимулиране на учениците чрез наблюдение и осъзнаване – „майндфулнес“, който добива популярност в училища и детски градини, и чиято цел е подобряване на постиженията им.
Участниците във форума се обединиха около разбирането, че във времето, в което живеем, с бързото развитие на технологиите, пред подрастващите се отварят много нови възможности. Технологиите от своя страна, обаче не стимулират концентрацията им, важна част за придобиване на основна компетенция „умение за учене“. Доказано е, че прекомерното стоене пред екран е причина за липса на внимание, затова е необходимо децата да се включват в редица дейности, възпитаващи и формиращи умения като краснопис, физически и творчески труд, въображение и емоционална интелигентност.
Необходими са благоприятни условия на обучение и развитие на всички деца, в различна възраст, за стимулиране увеличаването на обема на паметта при тях, и затова са необходими общи усилия на учители и преподаватели и родители, категорични бяха участниците във форума.

Main Menu