БСП

ДБ с 6 питания към Здравко Димитров за гласуваните 1 млн. лв. компенсации за превозвачите

13 Окт 2021 14:53

 

 

Как община Пловдив упражнява контрол върху продажбата на билети от страна превозвачите? Как се контролират отчетите на компаниите, осъществяващи обществения транспорт в града, по отношение на разходите за гориво? Как гласуваните на тъмно и без документи компенсации в размер на общо 1 млн. лв. от джоба на пловдивчани са разпределени между различните превозвачи, които имат договори с община Пловдив?

Това са част от новите питания на общинските съветници от “Демократична България” Йордан Иванов и Веселка Христамян, отправени днес към кмета на Пловдив Здравко Димитров. Срокът за получаване на писмени отговори е до следващата общинска сесия.

Поводът за поредната порция въпроси е това, че общинската администрация все още не е предоставила аналитичните счетоводни данни на превозвачите за всяка от линиите на обществения транспорт поотделно, въпреки че фирмите са длъжни по силата на договорите си да предоставят тези данни всеки месец. Иванов и Христамян отново настояват тези документи да бъдат предоставени. А Иванов припомни и днес по време на общинската сесия, че от счетоводно гледище продажбата на карти и билети е сред компонентите, на база на които се формира картината дали дадена линия е на печалба или загуба. А от това зависи и правото на превозвачите на компенсации - съответно от централна власт и от общината.

При предишния опит на съветниците от ДБ да изискат документите от общината, на база на които кметът предложи първо 3 млн. лв. компенсации за превозвачите от общинския бюджет, макар да бе гласувана сума от 1 млн. лв., в транспортната комисия на ОбС бяха предоставени само общи отчетни таблици. Въпреки това от тях в публичното пространство излязоха любопитни неща – например, че Линия 17 в Пловдив продава средно по 5 билета на курс, Линия 21 - средно по 3,5 билета на курс, Линия 11 - по 2,4 билета на курс.

Иванов и Христамян настояват да разберат и какво прави община Пловдив, за да установи каква е причината превозвачи да отчитат за някои линии от градския транспорт разход на гориво от 60 л на 100 км пробег. “А иначе казано - как община Пловдив упражнява контрол върху това, че разходните документи за гориво са за тази дейност, а не са за друга дейност на същия превозвач?”, попита и в залата днес Иванов.

Последното искане от днес към кмета Здравко Димитров е да даде детайлна информация какви стъпки са предприети до момента от него и общинската администрация за разкриване на общинско предприятие, което да поеме транспорта на града. Припомняме, че по време на сесията, когато мнозинството за 1 млн. лв. в полза на превозвачите одобри компенсациите, г-н Димитров не даде никаква конкретна информация. А разрешаването на проблемите с транспорта на Пловдив бе сред обещанията на Димитров и ГЕРБ на местните избори през 2019 г.