Льоклер триумфира на ''Монца''

01 Сеп 2024 17:43

Пилотът на Ферари Шарл Льоклер постигна впечатляващ успех на пистата ''Монца''. Той успя да се справи с пилотите на Макларън Оскар Пиастри и Ландо Норис.

Шарл спря само веднъж в бокса и изкара с твърдите гуми 38 обиколки. Оскар Пиастри спира два пъти и завърши на по-малко от 3 секунди зад него. Трети остана Ландо Норис, който загуби лидерството си още в първата обиколка.

Четвърти финишира Карлос Сайнц с Ферари, а пети се нареди Люис Хамилтън (Мерцедес). Световният шампион Макс Верстапен с Ред Бул завърши шести.

Повечето пилоти заложиха на гуми медиум за старта, като тези на Ред Бул - Макс Верстапен и Серхио Перес, обаче, решиха да стартират с твърдите сликове. При потеглянето Ландо Норис бе притиснат от своя съотборник Оскар Пиастри и Джордж Ръсел с Мерцедес. Британецът, обаче, не успя да вземе първия завой и излезе от трасето в зона за сигурност. След това Пиастри изпревари Норис, при което Шарл Льоклер също се промъкна и зае второто място. Норис остана трети, а зад него бе Карлос Сайнц.

Седемкратният световен шампион Люис Хамилтън вървеше пети, следван от Макс Верстапен. Нидерландецът се оплака по радиото, че британецът не му е оставил една ширина, за което той самият е бил наказван. Зад Макс останаха Джордж Ръсел, Серхио Перес, Алекс Албън, Фернандо Алонсо. В четвъртата обиколка Пиастри имаше аванс от 0,6 сек пред Льоклер, докато Норис бе на 0,7 сек зад пилота на Ферари. На толкова остана и Сайнц зад британеца. Хамилтън и Верстапен бяха на по-голяма разлика от малко над секунда.

Към седмата обиколка Норис вече бе на 2,2-2,5 сек зад съотборника си Пиастри. От Ред Бул се обадиха на Верстапен да поддържа темпото си и да остави съперниците да натискат с техните гуми медиум. Тур след това Юки Цунода се прибра в бокса заради проблем и трябваше да се откаже от състезанието. Даниел Рикардо получи наказание от 5 секунди за избутване на съперник от пистата, докато Нико Хюлкенберг получи санкция от 10 секунди.

В 11-ата обиколка Серхио Перес атакува Ръсел за седмото място и успя да го изпревари. След това Ръсел бе извикан в пита и механиците смениха гумите и носа на болида. Той се завърна на пистата с твърди сликове. Към 13-ия тур Пиастри вече беше на 2,4 секунди пред Льоклер, а Норис бе на над секунда зад пилота на Ферари. Сайнц вървеше на над 3 секунди от английския пилот на Макларън.

Норис бе повикан в бокса в 15-ата обиколка, но влезе с по-висока скорост и се удари в един от рекламните блокове. След това той сложи твърди гуми. В следващия тур през пита преминаха още Льоклер и Хамилтън, като и те заложиха на твърдите сликове. Норис се завърна на пистата пред Льоклер, а начело излезе Карлос Сайнц, следван от Макс Верстапен.

В 17-ата обиколка и Пиастри влезе в бокса, за да сложи хард и се върна на пистата трети - зад Сайнц и пилотите на Ред Бул. В 20-ия тур и испанецът влезе за смяна на гуми.

В 23-ата обиколка Верстапен спря в бокса, но механиците се забавиха при смяната на гумите му със задна дясна. Норис получи обаждане по радиото, че му е разрешено да се състезава с Пиастри. Малко след това и Перес влезе за смяна на гуми, като с Верстапен сложиха отново твърди сликове. Пиастри пък се завърна начело, следван от Норис и Льоклер.

Към 26-ия тур Пиастри водеше с почти две секунди пред Норис, а Льоклер бе трети, следван от Сайнц (на над 11 секунди), Хамилтън, Верстапен, Перес, Ръсел, Естебан Окон и Фернандо Алонсо.

В следващите обиколки Пиастри и Норис си размениха най-бързи обиколки, но темпото на британеца спадна, като се оплака от износена предна лява гума, и Льоклер го настигна. В 31-ия тур Перес изпревари Ръсел за седмата позиция. В 33-ата обиколка Норис влезе в бокса и сложи нов комплект твърди сликове с 20 тура до края.

Обиколка след това и Ръсел също направи второ спиране в бокса. В 36-ия тур Пиастри бе начело, следван от Льоклер, Сайнц, Хамилтън, Верстапен и Норис, който бе на малко над 1,5 сек зад световния шампион.

От Макларън питаха Пиастри дали могат да завършат Гран при на Италия с едно спиране в бокса. Пилотът отговори, че едва ли ще е възможно. Той смени гуми в 39-ия тур. Начело излязоха Льоклер и Сайнц. В 40-ата обиколка Норис атакува Верстапен, но световният шампион се защити.

Тур след това Норис все пак успя да изпревари Верстапен, взе четвъртото място и пак бе зад съотборника си Пиастри. След това нидерландецът спря в бокса за втори път.

В 44-ата обиколка Льокер имаше почти 11 секунди пред Сайнц, Пиастри пък бе с над 1 секунда на обиколка по-бърз от пилотите на Ферари, които се опитва да догони. Оскар бе на по-малко от половин секунда зад Сайнц, който се оплаква по радиото, че предната му лява гума вече е в лошо състояние.

В следващия тур Пиастри изпревари Сайнц и излезе втори на правата преди шикана „Аскари“. Пиастри пък трябваше да бъде с 1,5 секунди на обиколка по-бърз от Льоклер и да го изпревари, за да спечели на „Монца“.

В 48-ата обиколка Норис изпревари Сайнц и излезе трети в началото на обиколката, на спирането за първия шикан вече беше пред испанеца. Пред тях Пиастри е на малко над 9 секунди зад лидера Шарл Льоклер. В 50-ия тур авансът на Льоклер бе почти 8 секунди пред Пиастри, в предишната обиколката Оскар беше само с половин секунда по-бърз от водача.

В предпоследната 52-а обиколка Льоклер имаше аванс от 5,8 секунди пред Пиастри. Гумите му бяха доста износени, но трудно авансът му можеше да бъде „стопен“ от Пиастри.

В крайна сметка Льоклер спечели за втори път Гран При на Италия на „Монца” след 2019-а година и записа седма победа Формула 1. Монегаскът по-рано през сезона взе победата и в състезанието в родния си Монако.